9 mars 2010

vi är som gjorda för varandra du & jag, ingen kan skilja oss åt.

8 mars

igår vart det longering för thrillers del. jag har hört mycket goda ord om ett galopp program även något jag har läst på http://tesskliintestam.blogg.se/, så det testade jag på thriller nu och ska göra det i några veckor framåt, det sägs att det ska stärka hästens knän och bakdel något thriller verkligen behöver arbeta på och jag gör allt för honom så varför inte testa det också, det kanske funkade, verkar vara ett väldigt bra program iallafall.

jag har inte hört mycket om hur man ska värma upp innan utan har bara hört hur galopp programmet är så jag började iallafall gå med honom i skritt sen värmde vi upp i alla gångater i båda varven sen började jag med galopp programet som ser ut såhär

3 min galopp hö varv – skritt ½ - 1 min
3 min galopp vä varv – skritt ½ - 1 min
Upprepa 3 ggr  så att totala arbetet blir 18 minuter galopp.

jag hade med mig min syster som klocka eftersom tiden var viktigt så det inte gick över 3 min o.s.v har läst det på http://tesskliintestam.blogg.se/. thriller som har bra grund kondition fick verklingen kämpa sig igen galoppen och tyckte det var riktigt jobbigt och det var kul att se. han lyssnade även bra på mina kommandon och gick ner i skritt efter bara 2 trav steg ifrån galoppen vilket är riktigt bra. jag hade inga inspänningar på thriller utan han fick vara fri, jag tror att dom skulle vara det annars är det jag som har missuppfattat men det funkade perfekt igår iallafall. i galoppen gick han också i fri galopp alltså sprang han hur snabbt han ville och han ångrar sig nog att
han sprang iväg som en tok den första minuten och ville dö dom 2 sista men jag var med och smackade och pisken så han höll i sig hela tiden men han tyckte att det var bra mycket jobbigare. kan iallafall säga att efter galopp programmet var thriller riktigt svettig och hade lödder mellan både fram och bakben efter 18 min galopp program. hoppas verkligen att det här kan ge thriller och mig resultat!!

9 mars
idag skrittade vi 20 min i ridhuset gjorde lite skänkelvikningar och mycket halter ville bara strechade honom lite. efter man har gjort galopp programmet ska dom egentligen ha en vilo dag men eftersom thriller blir så himla stel valde jag att bara skritta honom. han var iallafall skit duktig idag, skulle inte klara mig utan pojken han gör mig lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0