15 mars 2010

när man känner den där känslan, den där känslan som känns så jävla bra att det inte är sant. den känslan då man nästan tror att man drömmer, den känslan då man är tvungen att nypa sig själv i armen. den känslan då man bara vill skrika och gråta av lycka, lyckan av att ha dig. att ett djur på 4 ben kan gör så mycket i ens liv, han är mitt liv, han är min vardag. det går inte en dag utan honom, varenda gång jag kliver in igenom stall dörren ser man ett brunt huvud med svart man och ett otroligt vacker tecken sticker  ut sitt huvud igenom hålet i dörren och öronen är nyfiket spetsade emot mig, man känner hur lyckan bara skakar om en. dom gångerna man är i stallet helt själv, bara han och jag. när jag hittar dom där ställena där han bara älskar att bli kliad på när han lägger hela sin tyngd på min axel samtidigt som han frustar en i örat och ögonen är stängda. dom gångerna boxdörren är uppen och jag står utanför och pratar med någon och inte umgås med honom känner man hur han otåligt puffar och knuffar på en för att jag ska vända mig om och lägga uppmärksamheten på honom. dom gångerna man lämnar box dörren öppen för att sedan gömma sig bakom hörnet för att kolla vad han gör, det är då man ser hur nyfiket och hur helt plötsligt det var oroligt när man försvann men när man sen hoppar upp bakom hörnet ser man hur lycklig han blir bara av att se mig trots att jag bara satt bakom hörnet 1 minut så ser han så lycklig ut. när man går med honom i ridhuset och låter han gå själv men han går fortfarande bakom än och puffar en i ryggen lite då & då för att visa att han fortfarande finns. att känna en sån trygghet hos en häst och känna en sån oerhört stor lycka och så himla mycket kärlek. jag älskar dom gångerna när jag släpper honom i ridhuset och jag springer helt plötsligt ifrån honom han blir helt chockad springer efter och försöker ''ta'' mig jag springer som en tok och han efter, och helt plötsligt kommer det bock språng hit och dit och man ser en levande häst en häst som trivs och lever. dom gångerna i skogen när man har varit helt själv solen har värmt en samtidigt som man bara luffsar runt dom gångerna man sätter hälarna i sidorna och bara driver och driver och man känner hur han tar i hur mycket han älskar livet, alla dom stunderna är vad jag lever för, dom stunderna med honom. när man kämpar för en så mycket att man till och med glömmer att leva själv, men jag vet att så länge jag har honom lever jag mitt liv som jag vill leva, med honom. jag skulle kunna skriva så mycket mera så mycket mer invecklat för han är mitt liv min vardag. jag vet inte vad jag skulle göra utan honom, han gör mig så himla lycklig, min älskade underbara skatt. vi båda vet att det ska vara du & jag och ingen annan, det är vi två mot världen. känslan jag har med dig är speciell något jag aldrig kommer få uppleva tillsammans med någon annan, känslan du & jag har är något vi ska bevara. jag älskar dig killen, jag älskar dig så jävla mycket!!

MY BIG BOY THRILLER, ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0