4 mars 2010

föralltid i mitt hjärta, dag som natt.

3 mars.
igår vart det inget skrivande, hade inte tid till det och kom hem ganska sent ifrån stallet.. dagen i skolan rullade på bra och nu är allting klart puuh, skönt. så nu är det typ slapp skola? ska dit idag iallafall fin slipa lite andra saker, det behövs alltid. kom hem tidigt igår faktiskt redan vid 2 nästan men kom inte till stallet förens klockan vart 6. gjorde mat myste sen red jag väntade på att mocka till efter.

ridpasset- han var jätte duktig red med sadel igen inga problem alls, trots 3 andra hästar där inne som galopperade runt kunde jag fortfarande ha honom i skritt, bra emelie mycket bra. vet inte vad jag och thriller jobbade med igår vi var 4 st i ridhuset ungefär halva ridpasset så vart lite rörigt. men han var jätte duktig i traven och skritten men i galoppen i vänster varv var han ett monster, usch. han ''stack'' iväg så fort jag lättade på min sists eller mina händer, självklart spänner jag mig och sedan sitter jag och blir spänd men det är ju för att jag vill ha honom i samma tempo försökte nog i 15 min och det funkade fortfarande inte så vi vart väldigt oens i slutet av dom 15 min. så började göra mjuka och fina över gång i skritt till halt först sen trav till skritt och då började han lyssna och jag vart avslappnad. så efter att ha suttit och trälat med det där ett tag galopperade jag och helt plötsligt kunde jag släppa tyglarna och han höll sig i samma tempo, duktig häst. så igår vart det väldigt mycket övergångar vilket är förbannat nyttigt för honom eftersom han är lite bekväm i sig själv så i övergångarna måste man verkligen se till att han får med bakdelen och det är därifrån det kommer. i helgen blir det upphöjda markbommar som kommer ligga på spåret så han blir lite aktiv i sin bakdel..

efter mockade jag gav han mat sen myste sen vart det hem och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0