7 mars 2010

jag älskar dig mer än någon annan !!!

4 mars
dagen ridpass- gick förvånansvärt bra, i början var han lite jobbig och tjafsig, värmde upp honom i alla gångarter för att sedan arbete honom lite mer i övergångar. när jag värmde upp honom i galoppen var han lite sisådär han höll på lite som igår och därför valde jag att mitt ridpass skulle bestå av mjuka övergångar i ifrån trav ner till skritt och halt. när han var uppvärmd började jag med övergångarna och det gick jätte bra. sen jobbade jag på att när jag gjorde en övergång från trav till skritt ville jag att han skulle falla in i skritten så det inte blir som en halt i mellan utan att han tar med sina bakben på direkten och det gick jätte bra. sen i slutet dom sista 15 min gjorde jag övergång ifrån skritt till galopp bara några gånger för att testa lite och han tyckte det var riktigt jobbigt och höll sig till samma tempo hela tiden och man kände verkligen att han jobbade bakifrån. så dagen pass imorgon blir mycket övergångar ifrån galoppen och självklart skritten och traven också men kommer satsa extra på galoppen. thriller var inte så svettig, trodde han skulle bli betydligt svettigare men tror det kan bero på att det satte sig nog mer pysiskt en fysiskt på honom mycket att tänka på.

5 mars
vart bara en skritt tur på angelica i skogen riktigt skönt när solen värmde än på ryggen.

6 mars
igår skulle jag ridit men har var lite vinglig så valde att ha inte rida honom, tror han har sprungit lite för mycket i hagen och vrikat till sig, har har ju en hag kompis som han busar med. men idag är det bara testa igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0