22 mars 2010

du är ljuset i mitt liv.
19 mars

fick det bli en vilo dag för thriller, jag var där och borstade lite och pussa på honom resten var min snälla syster och gjorde i stallet. anledningen till att hon gjorde de var för att jag hade bråttom och skulle iväg på film kväll till världens bästa emma, <3. men mys fick han iallafall..

20 mars.
han fick busa av sig i ridhuset och det behövdes han hade verklinge lite lagrad energi om man säger så,så det var en bockare bruse och springa snabbt snabbt snabbt för att sedan tvär stanna och sparka bakut haha. han hade iallafall kul och han ville inte ens komma när vi skulle sluta springa utan sprang och försökte göra sig ståtlig. det syns även att jobbet jag har gjort med honom har gett resultat i bakbenen hoppas bara på att det blir helt bra.

21 mars
thriller longerades och vi gjorde galopp programmet. min mamma fyllde år igår och jag ville umgås med henne så valde att longera honom. gjorde galopp programmet och man ser hela tiden en förbättring i hans bakben och man ser att han verklingen arbetar igenom kroppen och får det att komma bakifrån. han tycker att det är hur jobbigt som helst och det blir tydligare bara jobbigare för honom för varje gång, han kanske märker att han behöver arbeta med kroppen och kan inte bara slänga och vrida sig. efter vi longerat hoppade min kära pojkvän upp och skrittade ett varv och tro mig var länge sen jag skrattade så mycket och tycker min pojkvän är extremt modig, int många som skulle ställa upp haha. nästa gång ska jag film så ska ni få se, fick bara bilder då det var alldeles för mörkt i ridhuset för att få det på film.

har märkt att när thriller har fått gått utan ryttare några dagar någon dag så blir han så himla arbetsvillig och ja kan inte förklara. och man märker på honom att han tycker det är skönt att bli släppt i ridhuset för att få lunka runt och busa av sig eller att bli longerad och få arbeta med honom ifrån marken, man kommer varandra så himla nära.. när man väl sätter sig upp på honom och arbetar honom på ryggen blir han så arbetsvillig trevlig att rida. idag blir det att gå i ridhuset eftersom dom inte ska ridas efter galoppövningen så han får gå och runt i ridhuset och mysa..

här har ni en bild på dom två som jag älskar mest ut av allt, med dom har jag allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0