2 mars 2010

du gör mig glad varje dag..

den här veckan har vi något som kallas fokus vecka där man kan ta igen saker man ligger efter i och även höja sitt betyg och kan säga att jag jobbar så mycket att det bara skriker bokstäver om mig, känns riktigt bra. efter en bra dag i skolan gick jag ner på stan för att möta min underbara pojkvän skulle gå med han på stan när han köpte kläder och min snygga man hittade massor, läckert. efter stan vart det hem slängde bara i mig en macka sen vidare till stallet, var i stallet vid halv 6 och då såg jag att ridhuset var bokat ifrån 7-8 så var bara borsta av snabbt sen slänga på utrustningen sen ut i ridhuset.

dagens ridpass vart inte så mycket jobbade mycket med han bak och traven ville få ett lugnt och harmoniskt tempo, ville även ha en fin och avslappnad häst vilket jag lyckades väldigt bra med. även i skänkelvikningarna hade jag en avslappnad häst och trots att 2 andra hästar kom in fokuserade han på mig och hjälperna jag gav honom, underbart!!. red även med hoppsadeln idag och tänkte mycket på min egen sits också eftersom den har enormt stor in verkan påp hästen och när jag sätter mig i en hoppsadel och lädrerna blir kortare kutar jag gärna rygg och ser ut som en riktigt kratta så idag tänkte jag ''fram med tuttarna, visa stoltheten'' och jag lyckades, mycket bra jobbat emelie.

efter ridpasset borstade jag av sen gjorde jag och mockade myste även med honom ett tag pussade och kramade och det märktes att han hade saknat mig för han var riktigt kjelsjuk min lila gris. imorgon blir det lite mera intensivt pass har kört mycket lösgörande arbeten för honom för att han ska bli mjuk och fin så imorgon tar jag fram lite bommar eller så får det bli mycket galopp arbete har inte riktigt besämt mig än, sånt som märks imorgon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0