14 mars 2010

du är mitt liv, min vardag.

idag var det träning för mig och thriller, jag tränade för lollo beccas mamma och även hon som äger stallet hon är suverän och är till och med lite av en förebild. på förmiddagen och innan det stod jag och borstade thriller ute i solen utan täcken det värmde så himla skönt och thriller njöt verkligen.

dagen ridpass- gick jätte bra har fått massa bra olika tips som jag ska göra tills nästa vecka på söndag har beställt träning då också. jobbade mycket med att få igång hans bakben så gjorde lite olika övningar, gjorde 4 hörn skänkelvikning och tränade mycket på halvhalter och att ha kvar honom låg i formen, thriller korsade även bakbenen riktigt bra efter några skänkelvikningar. red utan graman och ska forsätta med det lollo tyckte att det var onödigt att ha graman eftersom jag kan rida honom så pass bra utan och både han och jag behöver lära oss att hitta känslan tillsammans utan graman så det var skönt att höra. jag fick även mycket positiva kommentarer, han var inte alls lika stisig längre utan var mera avslappnad och han hade bättre fram ben. har även lite jag måste träna på som mina händer och min sist jag lägger gärna innerhanden lite snett vilket gör att bettet i hans mun lägger sig snett så nu måste jag arbete på med det. jobbade även galoppen och då var det att hitta ett och samma tempo hela tiden och att ha en bra arbetsgalopp, han kortar sig gärna lite för mycket jag behöver tänka mera fram och i slutet gick det riktigt bra. ska arbete på tipsen och övningarna jag fick till nästa vecka och hoppas på att lollo kanske ser lite resultat. imorgon blir det iallafall galopp programmet för thriller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0