3 januari 2010

nyårslöften 2010
1. inte äta efter 20:00
2. tänka positivt även när det är som jobbigast
3. äta godis MAX 1 gång i veckan.
4. lägga av med att dricka oboy.
5. tänka på vad jag äter och i vilka mängder.
6. börja tänka mera på mig själv både mitt ytre & mitt inre.
7. alltid vara glad vad de än gäller.
8. inte små äta.
9. börja träna
vad jag menar med mina nyårs löften.
1.
att inte äta efter 20:00 är verkligen skit bra har gjort det för lite mindre än 1 år sen och tro de eller ej men jag gick verkligen ner i vikt och de hjälpte mig verkligen med att hålla fasta måltider så det var verkligen super och nu ska jag börja med de ännu en gång och den här gången ska de hållas.

2.
att alltid tänka positivt jag har den där lila haken till att bli lite små sur och börja tänka som om allting ska gå skit. jag tar ut saker och ting i förhand innan jag har tänkt igenom de riktigt noga och det ska ändras på. och då tror jag att alltid tänka positiv kommer att hjälpa mig. det måste ju alltid finnas något positivt i det mest negativa.

3.
äta godis max 1 gång i veckan det är ett måste annars kommer jag inte gå ner i vikt det förstör ju bara allting. det blir max 1 gång och om jag håller mig ifrån den där gången i veckan också är ju de super men väntar lite med de och börjar med en gång i veckan sen så minskar man ännu mer på de.

4.
lägga av att dricka oboy, en del har läsk beroende jag har istället oboy beroende. jag har druckigt oboy sen jag var 3 år nästan så det är som läsk för mig. jag måste sluta med de tror det också kan hjälpa mig mycket med att jag ska gå ner i vikt. jag dricker de till frukost ibland efter skolan sen kvällsmat. men nu är de slut med de och ska börja äta en nyttig frukost och slänga bort den där oboyen. så nu är de slut med oboy drickandet.

5.
tänka på vad jag stoppar i mig så att de inte blir massor utav små godis eller mackor eller nudlar utan det ska vara riktigt mat och sallad till de. sen för att minska i vikt behövs det äta i rätta mängder och inte tills man spricker och vill spy utan när man börjar känna sig nästan mätt då slutar man istället. jag är även duktig på att kasta i mig maten och inte känner efter om jag är hungrig så ska börja ''njuta'' mera utav maten nu.

6.
börja tänka mera på mig själv jag är expert på att lägga ner tid på allt och alla förutom mig jag fixar dom jah tröstar den och så håller de på så jag tar liksom aldrig hand om mig själv och tar mig i sista tag. jag som egentligen älskar måla naglar fixa och dona men jag tar mig aldrig tid till de även fast jag älskar att göra mig fin. det är verkligen något som måste ändras på jag vistas inte bara i stallet även fast det är där jag tillbringar min tid som mest.

7.
jag ska alltid vara glad jämt och ständigt alltid le alltid skratta det tror jag kan hjälpa mig själv och andra då ger man inte ut negativ utstrålning till andra när man går där och är butter utan ler säger hej sen går där ifrån om man är på lite halvdåligt humör.

8.
inte små äta har en tendens till att göra de. men nu är det snipp snapp slut på de för jag mår bara illa av att hålla på så jag då ligger jag i sängen i foster ställning och mår dåligt för de i stället och tycker inte att det är värt det. sen hjälper det inte mig ett dugg att små äta speciellt inte när jag försöker gå ner i vikt.

9.
som man alltid säger börja träna, jag var skit duktig ett tag med tränadet men slutade ju när man fick hästen jag menar vart tog tiden vägen? all tid tillbringar jag med underbara thriller och min pojkvän och familj. sen fanns de inte heller något gym i skärblacka förut men nu ska de öppna ett så ska försöka komma igång med ett spinning pass i veckan där + att motionera hemma också ska även börja med pilates måste bli lite vigare och arbeta med alla mina muskler i kroppen, pilates tar även inte så lång tid det är något man kan göra efter en kväll i stallet innan man ska hoppa in i duschen. motionen vet jag att jag kan fixa med promenader behöver bara peppa mig lite sen är jag ute. har trots allt en rotwailler och dom behöver trots allt vara ute mycket. 

här är mina egna nyårslöften som bara handlar om mig själv. har även för mig och thriller men lägger upp dom imorgon, idag fick ni se mina egna och imorgon får ni se våra tillsammans. jag tror faktiskt att jag kan hålla dom visst att det är många punkter men alla har ett samanhängande och det är ju att jag vill gå ner i vikt så det ska nog lösa sig. jag har ju en underbar häs som jag vet stöttar mig och även en underbar familj och pojkvän så det finns inget som håller mig tillbaka bara att börja.  


jag ler och visar att jag kommer klara av det här med vilja.
(bilden är gamal).


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan följa med och träna i blacka sen om du vill?:)<3

2010-01-05 @ 20:04:25
URL: http://teamtekila.blogg.se/
Postat av: Anonym

bara för din information så har du redan brutit x antal utav dina nyårslöften. u go girl!

2010-01-07 @ 21:03:19
Postat av: emma

bästa bästa eme, du fixart<3<3

2010-01-09 @ 21:11:26
URL: http://emmaschwartz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0