27 januri 2010

du är det bästa som finns!!
igår vart det inget updaterande för jag kom inte hem ifrån stallet förens klockan var 21:20 någon gång så hade ingen större lust att sätta mig och skriva då var tillräckligt trött så sprang in i en dusch sen bums i säng.

min syster var ju med mig i stallet igår så det gick lite snabbare, hon mockade medans jag gjorde maten sen bytes vi av så jag mockade hon borstade, det är alltid underbart att få lite hjälp i stallet speciellt när det är mycket i skolan. men när jag mockat klart började jag också borsta lite medans min syster hämtde utrustningen. när utrustningen var på traskade vi oss iväg till ridhuset.

började passet med att gå 10 min med honom i ridhuset sen vart de att hoppa upp och börjar jobba. det gick sådär tror hela min dag igår vart lite sådär och det följde tyvärr med till ridningen också det som brukar vara dom underbaraste timmarna på dagen att få vara med honom men igår hade jag en dålig dag helt enkelt. jag skrittade ganska länge och han var verkligen jätte fin i skritten och arbetade på riktigt bra. sen skulle vi trava och han höjde upp huvudet och vart väldigt hög i formen och bara sprang så fick sitta och göra förhållningar och plocka hela tiden för att få han att komma lägre med nacken för att få med bakdelen. men efter lite om och men släppte det men sen vart det lika väl tillbaka igen. det märks verkligen att det inte är så kul att sitta och nöta i ridhuset längre att han vill ha lite variation men nu hädan efter blir det ut i skogen på helgerna det är han verkligen värd så mycket som han arbetar och ställer upp i veckerna. men efter att ha galopperat lite vart han mycket lugnare i sig och dom sista 15 min arbetade han verkligen på. det kändes så väl han var en rikigt klocka och gjorde vad man bad honom om. han var svett efter passet iallafall det är ju ett + då vet man att man fick ut något utav ridpasset bara att de tog lite längre tid än vanligt.

efter ridpasset vart det in i stallet pyssla om honom sätta på honom täckena sen hämtade jag hans betfor. myste lite med honom i boxen innan jag gick hem. han var faktiskt otroligt mysig idag när jag kom till stallet han stod och myste med min luva och puffade på mig för att han ville att jag skulle klappa och när jag väl gjorde det la han sitt huvud på min axel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0