9 januari 2010

jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar verkligen dig !!♥
idag kom jag sent till stallet igen, kom väl vid 4-5 tiden någon gång stod och pratade med anna och hennes mamma jackie ett bra tag sen så tränsade hon sin häst och jag tog thriller i ett grimskaft och gick in till ridhuset, tänkte att jag skulle mocka och allting efter. anna hoppade i ridhuset också så var lika bra att gå då.

jag gick väl i ridhuset ungefär 40-50 minuter RASKT menar jag då jag var helt varm så jag har fått min motion iallafall. jag ville att han skulle få ut steget och jag lyckades under den tiden vi gick hade han mellan 20-25 cm övertramp och det är verkligen super. efter att ha gått 30 min stannade jag stretchade lite och sen gick jag raskt igen kan verkligen säga att det värkte i benen efter det är så himla tungt att gå i ridhus sand kändes som om jag pulasde igenom snö haha. efter att ha gått med honom gick jag in i stallet såg att det var finare nu än vad det var när vi gick ut ur stallet kollade in i boxen märkte att det inte var likadant som innan matburkarna var utskölda och det var soppat och fint i gången och det tog verkligen ett bra tag innan jag förstod att min underbara mamma hade varit i stallet och gjort fint, bästa mamma. men jag ställde thriller i gången smörjde han med arnika stretchade honom sen vart det in i boxen och äta betfor med varm vatten, mums säger thriller. medans thriller smaskade på betforen gjorde jag hans matburkar och sånt, sen efter gjort det ställde jag mig och myste lite sen vart det att traska sig hemmåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0