8 januari 2010

jag skulle inte klara mig utan dig.
idag stod det skritt arbet i skogen på schemat men ändrade det så de blev skritt arbeta i ridhuset istället. har varit hemma hela dagen städat sett film och gjort andra saker så var inte i stallet förens klockan 4 så det hann bli mörkt så vart inget skrittande i skogen. sen är det så himla halt precis överallt spelar ingen roll om man är på vägarna eller i skogen det är halt ändå och det thriller inte behöver just nu är när det är halt och han måste spänna sig, så därför valde jag ridhuset.

skritt arbet- jag gick men honom först för att värma upp lite för att sedan stretcha benen, efter att ha steretchat benen hoppade min syster upp som var med i stallet idag. jag ville titta på hans steg när man red. först fick hon gå med långa tyglar och bara driva för att få fram honom och det såg bra ut han sträckte ut sig riktigt bra. sen skulle hon ta tyglarna och han kortade sig på direkten men jag bad henne bara länga lite på tyglarna men inte helt sen forsätta driva och sen plocka tyglarna lite en bit i taget och det funkade bra. sen hoppade jag upp började med långa tyglar också sen bara drev fram honom och det funkade bra kortade sen upp tyglarna sakta men säkert men drev fram honom lite extra medans jag kortade tyglarna och det gick jätte bra. sedan jobbade jag bara på att få fram det där övertrampet så satt mest och drev. efter ett tag gick det jätte bra han tog ett bra stöd i yttertygel och gick en en jätte bra form och som om de inte vore nog så längde han verkligen på stegen också och fick övertramp. mera än vad de var ifrån början så det går bara bättre och bättre.

efter ridpasset mockade min syster medans jag smörjde in honom med arnika och stretchade honom. sen när elin hade mockat klart och slängt in halm fick han gå in i sin box och äta sin super goda betfor med varmvatten, det är nog de bästa han vet när man häller varm vatten i maten han står och tuggar och njuter länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0