6 januari 2010

i love you like no other love you.
hann tyvärr inte skriva igår var i stallet på dagen sen vart de hem sova lite och se film sen tillbaka till stallet sen till min pojkvän så tiden fanns inte riktigt där för att blogga igår.

5 januari
men igår iallafall red jag ut i skogen, min snälla syster gick brevid eftersom jag bara skulle skritta. vi fösökte gå där de var som minst halt för att slippa att han spänner sig. vi lyckades ganska bra vissa stunder var de snorhalt andra inte. jobbade iallafall med att länga steget så satt mest och gunga med lite extra drev lite mera och det funkade rätt så bra sen så kom dom där hala fläckarna och han spände till sig, typiskt. jag red iallafall ut med ett fleech täcke med hals på sen mitt fleech skritt täcke så han hade det varmt och mysigt. jag jobbade lite med att få honom i lite lägre form men det gick inte han bara slängde upp huvudet och spelade mupp men sen när jag hoppade av kom jag på vad det var. halstäcket klämde när han skulle böja på halsen så det gjorde väl lite ont på honom.

thrillers snälla ägare hade även varit och köpt ett bogskydd sen det tjockaste ute täcket med halv hals på så nu är det varmt och skönt. inte för att det andra täcket var tunt men lika bra att köpa det tjockaste eftersom han är en sån frusen som han är. så nu står han med inne täcket och det nya ute täcket så det är vamt och mysigt för honom. hon hade även köpt med en liten flaska arnika och det är ju också bra eftersom jag ska smörja med det varje dag vid ländet och knäna.

 men idag är det iallafall träning så det skriver jag om senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0