6 januari 2010

jag vet att vi kan ge varandra så mycket mer än det här. ♥
idag vart det tyvärr ingen träning för kava. hon hade gått och blivit sparkad så var tvungen att sitta på akuten lite tråkigt när det skulle vara våran första träning. var iallafall i stallet och slängde ner mat åt thriller sen vart det hem igen var så himla kallt och klockan var bara 11 så gick hem såg lite tv. sen vid 2 tiden kom de tråkiga samtalet om kava och då vart det bara att planera om dagen. så gick till stallet mockade och gjorde iordning all mat, en av thrillers matbrukar hade gått sönder så himla typiskt när det är så himla kallt. men jag hämtade en annan burk sen fixade jag i ordning maten och det sen gick jag ner hämta thriller så han fick äta sin mat. hällde i lite varm vatten i maten och han verkade gilla de och mumsade på bra länge och bara njöt. efter maten tog jag ut honom i gången och började borsta sen linda hans ben. visste ju inte riktigt vad jag skulle göra men valde att tömköra så satte på han tömkörnings sakern och gick ut i ridhuset. ville inte att thrillers skulle frysa så satte på honom ylle täcket och sen ett tjockt länd täcke på de.

tömkörningen idag gick både bra och dåligt, det är första gången jag tömkör honom själv och andra gången jag tömkör i huvud taget så kändes inte som om det vore så smart men jag tog tag i den biten iallafall och tömkörde. det gick väl rätt så bra han ville inte riktigt svänga men jag hade satt tömmarna fel och lite grejor men fixade till de. travade och skrittade bara i början jag kände mig inte riktigt på hugget eftersom det kändes lite läskigt samtidgt ovant att tömköra själv skulle iallafall ha emma brevid mig som hjälpte mig lite men det var bara klara sig. gjorde lite övergångar men han vägrade göra halt och stå stilla så fick ryta i några gånger åt honom men det hjälpte inte speciellt mycket så efter att han gått och trippat tog jag bort en utav tömmarna och longerade honom runt så han iallafall fick trava lite och få lite tryck i traven och det var väl bättre men han lyssnade inte på mina komandon speciellt bra utan när jag försökte lugna ner honom började han galoppera men efter ett tag fick jag ner i tempot. ville heller inte att han skulle gå och trippa eftersom då spänner han sig över ryggen och det är precis de jag inte vill. det jag vill är att han ska länga sina steg och gå övertramp. men han fick iallafall sträcka ut benen riktigt mycket så det syntes ingenting efter och han fick ett fint övertramp och vart mjuk i sina rörelser. imorgon ska jag faktiskt tömköra igen men den här gången har jag emma vid min sida så då kommer det nog gå mycket, mycket bättre. efter jag tömkört vart det gå in i stallet igen och då vart det smörja på arnika på rygg och knän sen strecha benen så att han sträcker ut i ben och rygg. självklart fick han sin efter längtade betfor efter passet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0