4 januari 2010

we work forward
nu är jag hem kommen ifrån stallet efter att ha tömkört thriller. jag gick till stallet vi 17:30 och där var emma som skulle hjälpa mig och tömköra thriller började borsta av honom och de för en var i ridhuset och hade släppt sin häst men de gjorde inget mer mys vart det för mig och thriller då.

tömkörninge, det gick bra emma tömkörde i början och han ville inte ta ut steget ordentligt utan går och spänner sig hela tiden sen när man smackar på han och han går bra och får lite övertramp börjar han trava istället, typiskt men det är bara något att träna på. sean började dom trava då var det mest bara driva,driva,driva för att han ska länga stegen och sträcka ut och han som är lite halv stel redan innan. men det funkade bra började galoppera och det var likadant där driva,driva,driva och inte mycket mera för det är vad han behöver han behöver verkligen sträcka ut sig. men sen byte vi varv och emma tömkörde fortfarande och jag stod och titta på det är jädrans nyttigt att se ifrån marken har jag märkt väldigt lärorikt. men sen när hon hade tömkört honom lite såg man verkligen skillnaden på honom att tog ut stegen mycket mer men sprang inte iväg sen i skritten vart han också fin han behöver länga lite mera på stegen och få mera övertramp men det arbetar vi på. det känns iallafall skönt och se att det blir förändring och att det släpper på honom efter uppvärmning och allt sånt. tror efter att ha skritt jobbat han mycket och tömkört kommer de bara ta mindre och mindre tid för honom att slappna av så där men det är också en tränings sak. jag tömkörde ju faktiskt också och jag var faktiskt duktig sa emma tyckte det var lite halv svårt men det är trots allt första gången. jag tömkörde honom i alla gångarter och det funkade bra där också inga problem alls. imorgon blir det iallafall skritt arbete i skogen.


Kommentarer
Postat av: Denize

Sv: Tack för tipset.

jag ska föröska bättra mig på den fronten =)

2010-01-05 @ 16:34:34
URL: http://wroteyourname.blogg.se/
Postat av: Kristine

Trevlig häst du verkar ha.

2010-01-05 @ 19:20:55
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0