31 januari 2010

jag älskar dig mer och mer för varje dag.
dagen idag började med en rask promenad på 50 min skulle gått innan frukost men valde att göra det innan eftersom jag vaknade av hunger typ, haha. men efter promenaden kom jag hem och byte om sen vart det iväg till stallet. i stallet fixade jag iordning allting sen gick jag ner och hämtade thriller. han fick stå i gången och äta hö samtidigt som jag borstade honom. eftersom det var så himla kallt och jag skulle rida ut fick thriller ha ett flech + två skritt täcken haha, men jag vill inte att min älskling ska frysa.

dagen ridpass vart i på fältet började med att skritt fram på lång tygel i skogen sen vidare till fältet. måste bara säga att thriller var verkligen skit duktig han kämpade som en gud och tyckte att det var hur kul som helst att bara få springa av sig på fältet. vi körde alla gångarter idag och det var sånt tryck i galoppen så man fick värsta kicken och det var även svin kallt i ansiktet. vi ställde inga större krav idag ville bara ha en mys stund med världens underbaraste häst och det fick vi verkligen, men några övergångar gjorde vi för att få han att landa lite på jorden och det var inga större problem lite taktande men  inte alls mycket men jag förstår honom till 100. han tyckte även att det var sjukt jobbigt och han svettades och frustade men öronen var spända framåt under hela passet. red ungefär 25-30min på fältet för att inte köra slut på honom.  jag ska försöka komma ut i skogen och fältet i veckan nu med hoppas på att det är fint väder så det inte hinner bli mörkt tills jag kommer hem.

efter passet fick han stå i gången hans svett var redan torkat så kände att jag kunde släppa ut honom i hagen trots allt. han fick på sig lite nya varma täcken sen traskade vi ut till hagen med en påse hö också. fick skynda mig på lite då jag skulle in till min morfar att äta sen vidare för att spela badminton. efter badmintonen var jag min mamma och min syster tvungen att åka tåg hem!! min pappa skulle på bio och vi gjorde så att han fick bilen. men jag ångrar mig inte för fick träffa min älskade pojkvän så vi åkte samma tåg och pussades massor. massa massa kärlek till hononom!! när jag vet hemma med bussen sprang jag upp till stallet och gav honom hans betfor och myste lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0