30 januari 2010

you are amazing!!!
igår vart det inget uppdaterande pga utav att det bara finns en dator i vårat lila hus. men dagen började med ridskolan red en häst vid namn mbrhama inte riktigt min stil utav häst kändes som om den skulle få sönder, usch. men det gick riktigt bra i slutet, vi var bara 2 st så det var riktigt skönt och självklart vart det snälla rara louise. men slutade vid 3 tiden och tog åby bussen till rese sen väntade jag på min pappa för han skulle hämta mig. väl hemma gick jag och mamma till stallet tillsammans, mamma mockade jag myste och gjorde mat åt thriller han fick faktiskt vila igår igen för jag var lite trött i kroppen. men efter stallet tog jag mina stavar och tog en rask promenad på 50 min och idag har jag världens tränings värk i varenda liten muskel i kroppen.

men idag så tog jag mig en morgon promenad meningen var att jag skulle gå 50 min rundan innan frukost men min snälla mamma väckte mig med frukost på sängen så vart lite svårt att hålla emot men efter frukosten tog jag stavarna och fick även med mig min syster på en raskpromenad, var till och med tvungen att sakta ner några gånger för min syster hängde inte med haha. men det har även öppnat ett gym här borta i blacka och vi var där och tittade vekar vara suveränt har skrivit upp några pass som jag vill gå varje vecka, det är yoga, dance och box ska försöka klämma in det i veckorna för då kan mamma hjälpa mig mocka så rider jag bara. efter vi kollat klart gick vi hem igen väl hemma tog vi på oss andra kläder sen vidare till stallet. i stallet mockade jag och min syster gjorde mat sen gick min syster ner och hämtade honom medans jag plockade fram all hans utrustning. bestämde mig för att det skulle bli en skogsrunda med trav och skritt och det vart det.

dagens skogspass gick super min rara syster gick med i den höga snön thriller tyckte det var jobbigt att behöva lyfta korrekt och arbeta korrekt hela tiden så det vart lite protester men det är lite för hans lathet. var ute i ungefär 45 min och han var verkligen super duktig, vi tog även en galopp och herre j*vlar vad han tog i alltså är faktiskt glad att gramanen var på annars skulle jag nog inte fått stopp på honom. i slutet gjorde vi massa övergångar i skritt & trav för att han blir lite uppspelt men jag ville få tillbaka honom och komma till arbeta och efter bara kanske 3-4 övergångar lyssnade han som en gud på mina hjälper, duktiga häst. när vi var hemma tog vi av allting sen satte på han 1 flech ett inne täcke sen vinter täcket på och tog med hö som han fick smaska på i hagen, strechade ju honom också men det har jag ju tagit som en vana.

nu sitter jag hemma i huset och väntar på att min syster ska hopp ut ur duschen så jag kan hoppa in, dagen kommer spenderas med min syster vi ska äta på tacobar sen blir det bio och vi ska se avatar och jag vill inte bli besviken så därför har jag inga större förhoppningar på den. just ja den 9 februari åker vi till veterinären med thriller och thriller ägare anna ringde och berättade exakt hur det låg till i minsta lila detalj till veterinären och hon säger att jag ska forsätta rida på som vanligt som om han vore i igångsättning eftersom han blir bättre till och från. hoppas över hela mitt hjärta att det inte är något allvarligt så vi kan komma ut på tävlingbanorna, om inte den drömmen skule uppfyllas blir han min aqilite häst på hela tid aldrig att jag klara mig utan honom!!.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0