3 januari 2010

nu börjar vi om från början ännu en gång.

idag var en tjej vid namn kava och tittade på thriller hon är tränare samt känt thriller under dom åren han var en dressyr häst så hon kan honom rätt så väl. hon tyckte att vi skulle vänta med att åka med honom till veterinären så nu börja vi om från början ännu en gång eftersom det inte är någon hälta och de sa även eqiteraputen som var och titta på honom. så nu blir börja från ruta 1 det känns skönt jag är värdens lyckligaste att inte behöva åka iväg till veterinären med min prins är även lycklig att jag vet om han skulle åka till veterinären var de inte säkert att jag skulle ha kvar honom längre och nu behöver vi inte åka så han är kvar hos mig underbara häst vill aldrig vara utan honom. jag vill att han ska bli min, min alldeles egna.

men idag red jag då för kava för att hon skulle kolla på honom men de vart väl lite hjälp råd också. hon tyckte att det såg bra ut vi har att arbeta med men det visste jag redan och jag vet ju också att det kommer gå så himla mycket lättare med hjälp. hon sa iallafall en väldigt rolig sak att hör och det var att han hade nästan aldrig sätt honom skritta så fint som han gör nu och det var hur kul som helst och hör då vet man att man är på väg någonstans. vi red ju absolut inte något tränings pass idag utan jag visade thriller i dom olika gångarterna med och utan sadel sen jobbade vi lite med stretcahande övningar för thriller i skritt. för nu i några veckor framöver blir det mest skritt övningar och stetcha han och de för att bygga upp hans rygg o.s.v sen ska vi även börja tömköra honom. men hon ska iallafall hjälpa mig varannan vecka förhoppnings vis, det blir lite pengar men vad gör man inte för ett sånt underbart djur man älskar. och sen vet jag ju också att det kommer bli en sån himla skillnad på honom. ska även lägga på massor utav mat så nu blir det börja med luzhern från och med imorgon samt ska han fortfarande gå på kron och betfor sen ska vi lägga till b vitamin också. sen har vi även gjort lite ändringar med hans täcken, han är en sån himla frusen häst så nu står han med tjockt inne täcke + hans tjocka ute täcke inne samtidigt som han ska ha likadant ute men tror det är bra för honom för då får han behålla sin värme och behåller sin energi och näring mera. så nu måste jag börja göra scheman för honom, så den här veckans schema kommer upp ikväll så ska ni få se hur det kommer se ut. kava kommer iallafall ut hit på onsdag igen och då blir det mitt och thriller första tränings pass för någon känns super trots att vi tar de sakta men säkert framåt men tror allting kommer bli lättare men hjälp. kava verkar för den delen toppen jag trivdes med henne trots att jag bara red 30 min så kändes det riktigt bra och tror hon kan hjälpa mig och thriller enormt mycket. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0