28 januari 2010

du är lyckan i mitt liv, thriller !!
inget skrivande igår heller men nu är det så att både min dator och min systers dator har krachat, eller bådas laddare har krachat och utan laddare inget batteri, och utan batterie ingen dator. så nu är vi 4 st i familjen som bråkar om en liten datorn, stackars dator. men för att komma till det bloggen handlar om.

igår var det skola gick ända till klockan 4 duktig som jag var jobbade jag på flitigt hela dagen. efter skolan kom pappa och hämta mig så åkte vi hem, möttes ännu en dag av att min älskling var hemma hos mig. vi myste lite & åt sen åkte han hem och vid 6 sprang jag vidare till stallet, mockade och gjorde maten först sen vart det att borsta. efter att ha borstat lite ringde lila becca och frågade om jag ville löshoppa med dom och då valde jag att släppa honom i ridhuset lite så han skulle få springa lite. satte på han sakerna sen sprang ut i ridhuset becca var med också eftersom dom skulle löshoppa sina kusar efter jag släppt thriller lite

inne i ridhuset gick jag med honom i 10 min ungefär sen släppte jag han så han fick gå lite själv runt och lula lite sen vart det att ta av hans täcken och börja trava och jag reagerade på direkten att det var någonting men becca var lite tveksam. efter att ha ståt och kolla på honom i kanske 10 min kom beccas mamma lollo in och höll med mig hon såg något också. det konstiga var att vi inte riktigt kunde konstatera vad det var? ibland såg det ut som stelhet ibland såg det ut som om han markerade vi saktade av honom sen vart det bara att gå in. han var varken varm eller svullen bakbenen fast det kollade jag ju självklart innan. tråkigt nog ringde jag ägaren och var tvungen att ställa in träningen imorgon ville inte träna om det är såhär. det konstiga är att när man rider så är det knappt någonting han kan kännas lite kort men ibland känns han verkligen hur fräch som helst men tror det är skillnad att släppa honom i ridhuset och att rida honom. när jag rider honom kan jag balansera upp honom på ett helt annat sätt och få honom att arbeta medans när man släpper honom springer han bara på och det finns inget som stöttar eller balanserar upp honom på det sättet som när man rider. så nu har iallafall ägaren ringt veterinären och kollat lite får se vad veterinären har sagt till henne hon ska ringa senare ikväll.

idag
dagen började med praktik som vanligt hade sovmorgon till klockan 08:00 ungefär super skönt och det var tur det för i natt har jag inte kunnat sova ett dugg har tänkt alldeles för mycket så har inte fått alls mycket sömn så lite sovmorgon hjälpte mig mycket under dagen. dagen på praon rullade på beccas snälla mamma lollo kom och hämtade oss vid två tiden ungefär och då åkte jag till stallet på direkten, hade ju intaget idag.

i stallet började jag med att mocka och göra maten så allting sånt var klart, var väl klar med allt sånt lite över 3 och då började jag ta in dom. det är så j*vla halt ute usch och fy det är nästan så man inte vill gå. jag ramlade iallafall 4 gånger idag och det gjorde verkligen aj aj, jag lanade självklart rakt på ändan alla gånger typiskt. men när alla hästar var inne och alla hade fått på sig sina andra täcken myste jag lite med thriller sen begärde mig hemåt. slängde i mig lite mat sen tog jag mig i kragen och tog min stavar och gick ut och gick i 50 min, jag är så himlans duktig. nu är jag hemma efter promenaden och ska snart iväg till stallet igen för att mysa med världens underbaraste häst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0