25 januari 2010

rädslan att förlora dig växer och växer för varje dag, skulle aldrig klara mig utan dig!!
dagen började som vanligt med skolan tyvärr utan becca, inte kul. dagen rullade på bra slutade klockan 15:00 och tog bussen spårvagnen direkt ner till tåget och jag hade världens tur så det kom ett tåg precis. väl hemma slängde jag mig i två toast sen vidare till stallet fixade i ordning sen vart det att börja borsta och sätta på hans utrustning.

dagen ridpass var både upp och ner, vi var verkligen inte överens i början och jag fick verkligen kämpa för att få honom att arbeta han verkligen vägrade. det tog nästan 45 min och få han gå som jag ville men efter mycket envishet och vilja så gick det rätt så bra är inte nöjd men är nöjd för hur det gick i början. gjorde lite som igår med öppna sluta och skänkelvikning han lyssnar riktigt bra på mina hjälper. han måste ju hela tiden hållas igång med arbeta så han inte tappar fokus. både han och jag börjar bli lite trötta på att sitta och nöta i ridhuset känns inte så kul längre så när helgen kommer blir det full fart i skogen. han ska få ur sig sin energi och känna livlusten, fredag blir det förhoppningsvis uteritt med becca lördag blir det uteritt  med becca och söndag blir det att rida på gärdet. tror att det kommer bli lite roligare att gå in och arbeta i ridhuset sen igen då. vi har suttit och nöt där inne vet inte hur länge. man behöver variation i sin ridning för att klara av alla dom olika stegen.

efter ridningen tog jag in honom hade ju redan fixat allting i stallet så var bara att pyssla om honom. satte inte på honom back on track paddarna utan smörjde honom med arnika i stället sen strechade jag honom. men efter det vart det sätta på täckena sen in i boxen och äta sin betfor. just ja han fick även nya skor i dag och nu har vi snösulor runt om för när snön smälter blir det ju styltor som värst så passade på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0