24 januari 2010

you make me happy.
idag kom jag till stallet vid 11 tiden mockade och gjorde maten så han fick vara ute lite längre. gjorde lite extra fint i boxen också städade den lite och sköljde ut krubban blir så himla grisigt när han äter luzhern. vart klar i stallet vid 12 någon gång och då gick jag ner och hämtade honom i hagen. borstade och fixade iordning honom sen ut i ridhuset.

dagen ridpass gick riktigt bra jag hade nog ett leende på läpparna hela tiden det gick riktigt bra. idag hade jag dom längre sporrarna tycker egentligen inte om sporrar i huvud taget så har ridit med typ bäbis sporrar men idag satte jag på mig dom mycket större. han var så himla duktig och vart svettig för den delen också. vi gjorde lite allt möjligt minska och öka volter bakdelvändning öppna sluta skänkel vikning och allting sånt och det bara flöt på visst att han protesterar men det är bara att tänka fram så går det. han protesterade riktigt rejällt en gång så han sköt rygg och jag tappade balansen men höll mig kvar iallafall. han är så himla duktig och följsam visst att han försöker smita men nu har jag lärt mig att få honom på rätt bana och arbeta hela tiden det är nog därför protesterna börjar öka. är riktigt stolt över honom idag man blir lycklig när det går så här bra som det gör.

efter ridpasset vart det in i stallet borsta av honom och byta täcken, satte även på honom back on track paddarna på ryggen på honom. sen vart det in i boxen och äta lunchen han får sin betfor när jag ska upp till stallet igen vid 18:15 ungefär för då ska han gå 30 minuter i ridhuset. men var tvungen att skynda mig lite i stallet klockan hann bli 15:30 och jag skulle till raketstadion med min familj och spela batminton, vi ska göra det som en familje grej varje söndag. kan säga att det var riktigt kul jag älskar att spela batminton jag tjatar om det jämt när det är sommar, känns även skönt att hela familjen gör någonting tillsammans. men nu är jag hemma ifrån batmintonen och ska slänga i mig lite mat sen vidare till stallet och gå promenaden med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0