23 januari 2010

jag vill aldrig vara utan dig!!
hann tyvärr inte skriva någonting igår så nu kommer det en liten uppdatering

22 januari
fredagen började med att mamma skulle skusa in min syster till en gymnasie mässa på passade på att åka med henne så hon kunde skusa mig till åby ridskola efter det. när vi hade lämnat elin på haga gymnasiet märkte vi att klockan var alldeles för tidigt för att åka till åby så då åkte vi yill city gross istället och köpte gurkmeja till thriller. när allting var handlat och klart åkte vi till åby och kom perfekt till vi började.
hästen jag red då hette falco har ridit honom några gånger innan men det har aldrig gått så bra som det gick i fredags att rida honom, cattis var även väldigt nöjd med honom och jag fick beröm alltid lika kul. dagen på åby slutade 14:30 och då kom min älskling och mötte mig i resecentrum så vå tog samma tåg tillsammans hem sen. när jag väl var hemma sprang jag vidare till stallet för att fixa i stallet sen rida thriller. jag vart överraskad när jag kom till stallet för då hade mamma mockat och sköljt ut marburkarna så jag behövde bara göra maten.

ridningen igår gick bra han var lite halvstel och hade tränings värk men red på iallafall. jag var ganska trött igår så hade inte så jätte mycket ork att rida honom men jag gjorde så gott som jag kunde. jag arbetade mest att få fram honom hela tiden. vart även att tänka lite mera på mig själv att ha korta tyglar så dom inte glider ur handen på mig som dom brukar göra och kolla lite extra på min sits.

23 januari
dagen idag vaknade jag upp hos min pojkvän, min snälla mamma kom och hämtade mig vid 10:30 tiden och då vart det bara hem sätta på sig stallkläderna och vidare till stallet. gjorde alla stallsysslor innan och jag hade besämmt att rida ut med maria på annas häst victor vid 14:00. jag höll på att fixa och dona i stallet bra länge sen vid 1 tiden gick jag ner till hagen och myste lite med thriller och han tyckte det var mys han också. vid 2 kom maria och då gick jag ner och tog in honom sen fixa honom. 

dagen ridpass vart i skogen med maria och victor vi red i 1½ timma. hade tänkt att han skulle få skritta på lång tygel och slappa lite men ändrade mig efter 10 min och arbetade honom resten utav turen. han var jätte dukig var lite fjåsig då & då men då märker man att thriller lever iallafall haha. jag lurade in maria där man verkligen var tvungen att rida med hela kroppen speciellt skänklarna. det var träd väldigt väldigt tät och vi var tvugna att ta oss igenom det, thriller var jätte duktig och lyssnade jätte bra på mina skänklar hade ju mina gympa skor på mig så kunde ju tyvärr inte ha sporrarna men det funkade iallafall. efter att ha snävat igenom oss det där och trampat i hög snö började det luktade varm häst om thriller och han frustade. jag var iallafall nöjd över honom idag men imorgon blir det ett hårdare pass för thriller i ridhuset det behöver både han och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0