21 januari 2010

du är världens bästa häst !!
idag var det praktik som gällde och duktig som jag är klev jag upp ur sängen. kom till praktiken vid 08:30 och åkte hem vid 14:30 dagen har varit suverän har faktiskt saknat praktiken lite konstigt nog. praktiken rullade på bra idag sen vart det att ta bussen hem, skulle egentligen sprungit till stallet egentligen men var tvugen att äta någonting var så himla hungrig så mamma hade gjort 2 toast åt mig, super snällt. jag hade ju intaget idag i stallet men mockade och gjorde maten innan jag tog in alla hästar. alla hästar var super snäll att ta in förutom thriller? han som brukar vara den snällaste. han fick något ryck så han stegrade så grimskaftet fastnade mellan hans ben och fastnade i min fot så jag typ släppades i snön fast på fötter. han vägrade stanna han vart nog rädd för alla maskiner men strunt i det. när alla hästar var inne och thriller hade ätit upp maten så tog jag ut honom och borstade lite sen satte jag på han saker sen ut i ridhuset.

dagens ridpass vart skritt arbete ännu en gång, eftersom han var lite halvstel/tränings värk igår och vart lite kort i stegen så valde jag att skritt arbeta honom idag igen för jobba lite mera med skritten. jobbade lite som igår med att öka och minska volter sen gjorde jag även mycket tempo växlingar i skritten och det hjälpte thriller. jag varierade lite i ridningen att jobba honom som vanligt med att försöka få att bra stöd i handen sen att släppa tyglarna lite men fortfarande lite stöd så han fick trampa på lite extra och bli lång och låg. eftersom jag rider barbacka så känner man mycket väl när han arbetar med sin rygg och när jag arbetade honom lite lägre kände man hur han tog i och arbetade med ryggen men efter att ha varierat lite mellan dom två olika lägena så fick jag till det när vi arbetade på kortare tyglar också. när jag hade arbetat klart honom hoppade jag av och gjorde lite lydnads övningar och det var samma övningar som igår, jag strechade även han sider och ben. jag passade även på att busa lite med honom och han vart väldigt, väldigt glad? när jag sprang iväg och ropade på honom kom han springandes efter och frustade och rystade på huvudet han var så himla söt. jag var i ridhuset i ungefär 1½ timma och jag red i 45 min och resten utav tiden körde vi lydnad och bus. och självklart vart det massor utav morötter när han gjorde bra ifrån sig.

efter ridningen ställde jag honom igången men en påse hö som han smaskade på medans jag myste och fixade med honom. jag satte på back on track paddarna på ryggen som jag ska ta bort senare ikväll. jag måste bara säga att thriller har blivit så himla mysig efter att jag hade tagit bort lindorna och skulle linda upp dom så stod jag med ryggen mot honom och han kommer och lägger hela sitt huvud på min axel och håller huvudet kvar där och pillar lite med läpparna, älskade häst. vi stod och myste ett bra tag sen vart det in i boxen och äta god betfor med morötter i hihi. 

 


Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Jätte fin blogg! Vem har du som fotograferar dig ? Superkul med en hästblogg med mycket bilder!

2010-01-22 @ 02:50:59
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! Att uppdatera med bilder gör bloggen så levande! Främst om dem är vältagna och man är på en vacker plats. Ska hålla lite koll!

2010-01-22 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0