20 januari 2010

you are my darling.
idag kom jag till stallet vid 11 tiden vart ingen skola idag heller det känns bara så jobbigt alla frågor alls äckliga nyfikenhet, tanken på det gör mig galen så jag valde att stanna hemma. jag fick inte så mycket sömn inatt jag vaknade varannan timma och hoppade på att nova var tillbaka, trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt. jag gick till stallet vid 11 tiden fixade och styrde innan jag tog in thriller så allting var klart. tog in honom vid halv 1 någon gång och han stod i gången samtidigt som han stod och åt hö så borstade jag honom, borstade i mer än en timma sen hämtade jag tränset och benskydden.

jag hade bestämmt mig för att han skulle skritt arbetas idag och så vart det. jobbade mycket på att minska och öka volten med sidvärtsrörelser och han var jätte duktig förutom då han vill smita ifrån arbetet och skjuter ut bogen,fy. han kändes lite extra kort i stegen men tror det kan bero på lite tränings värk också han ville inte riktigt gå fram utan spännde till sig i ryggen men då gjorde jag så att jag längde tyglarna sen drev jag framåt och då gick det bättre började sedan plocka upp tyglarna sakta men säkert och då vart det lättare för han att gå fram och spände sig inte alls lika mycket. gjorde så några gånger sen vart han fin i skritten det är lite så man får hålla på med honom eftersom han mer än gärna kortar stegen och spänner sig i ryggen och väljer då att inte arbeta med varken rygg eller bakdel. i början när han kom till mig fick han inte ens ett övertramp utan gick i samma fotspår så vi har kommit en bra bit påvägen med skritten. han är tyvärr fortfarande lite för kort i vänster bak men det strechar vi lite extra och sen dess har det verkligen blivit skillnad på hans bakben. red i ungefär 40 min sen hoppade jag av och gick jätte snabbt med honom i ridhuset som avslutning så han verkligen fick sträcka ut sig och det hjälpte faktiskt så blir väl att göra så när det väl är skrittarbeta.

efter ridpasset vart det in i stallet jag ställde fram en påse hö i stall gången som han smaskade på medans jag tog av honom hans utrustning och borstade honom. när utrustningen och allting var av la jag på back on track paddarna på ryggen igen, ska dit ikväll igen och ta bort dom sen ska jag gå ännu en promenad med honom i ridhuset kanske bara 20 min men det blir snabbt då också så han får sträcka ut sig sen efter det blir det stretching. han fick stå att käka lite hö i gången medans jag bara myste med honom sen fick han gå in i boxen där det fanns massor utav mat i krubban. valde att ge honom hans vanliga eftermiddags lunch så får han sin betfor efter vi har gått i ridhuset så det inte blir allt för mycket mat på än gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0