20 januari 2010

nu har jag varit i stallet för andra gången, gick med honom i 30 min i ett raskt tempo. pappa hade köpt 15 kg morötter så tog med mig de till stallet sen när vi skulle ut till ridhuset plockade jag på mig massor utav morötter för tänkte göra lite lydnad med honom efter att ha gått klart. när jag hade gått klart med honom ställde jag mig i mitten och stretchade han, både ben och åt sidorna så han fick stretcha ut, körde även lite lydnad, som att han skulle stå kvar när jag backade sen stå där tills jag bad honom komma till mig. det gick väl bra men han förstod inte riktigt och det förstod jag för det är ju inte något vi brukar göra men när man håller på med lydnads övningar från marken kommer man hästen mycket närmare.

imorgon ska jag faktiskt till praktiken hur jobbigt det än kommer va behöver jobba lite fysikst känner jag. min lärare ska även komma och jag rebecca ska prata med våran handledare och våran lärare så är lika bra att raska sig upp dig. tar bussen här ifrån vid 8 och slutar vid 2 tiden så är inte så himla länge iallafall så står nog ut ska vi se. efter praktiken har jag intag så blir att springa direkt till stallet efter praktiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0