2 januari 2009

jag lämnar dig aldrig, aldrig, aldrig du är en sån stor del utav mig så jag behöver dig för att klara av min dag jag behöver dig för att klara av att andas. du har gjort mig så lycklig och jag vet att du kan göra mig mycket lyckligare.
hade inte tid att skriva igår efter ridpasset så får skriva om de idag.

1 januari.
igår var han lite som en fijolsträng, tror det beror på fyverkerierna under natten + att dom smällde några när vi red så han vart lite uppjagad men det funkade ändå ganska bra. min syster fick hoppa upp lite i början och det gick bra och han halv bockade med elin när dom galopperade jag var nära på att vika mig dubbelt så mycket jag skrattade. sen hoppade iallafall jag upp och skulle börja arbeta lite han var ju som sagt lite på tråden och det släppte knappt så jag travade och galopperade lite sen vart det att skritta i ca 30 min och då var de bara att träna på att skritta gör halt STÅ STILLA sen gå fram när jag vill inte röra sig ut fläcken och gud vad jobbigt han tyckte att det var han trippade runt för fullt och ville inte alls lyssna men efter ett tag släppte det och det gick skapligt men tror som sagt att han var lite på tråden för fyverkerierna. men i slutet gick det bättre trots att det var mycket protester.

2 januari. '
idag var ägaren mamma och eqiteraputen där och kollade på thriller. först red jag med sadeln sen tog vi av sadeln och jag red barbacka. ibörjan hade jag sadeln på och då travade jag runt lite så hon fick titta sen tog jag en galopp och lite sånt så hon fick se honom. sen efter ett tag skulle jag börja öka massor på långsidorna både i trav och galopp för att jag fick order utav henne så gjorde i stort sätt bara som hon sa. han fick gå på halvlånga tyglar eftersom det var inte arbetet vi var ute efter utan de vi ville var att se på honom. han fick sig iallafall ett ryck och började halvbocka och busa lite samtidigt som jag satt där och gjorde ponny skänklar för att få fram honom, pinsamt haha. men det funkade bra han vart ju självklart väldigt på när han fick springa fritt hur snabbt han själv ville i början så det var mycket taktande och vi vart lite oense så tråkigt när man väl ville visa vart man hade kommit med honom men tror ägaren mamma och eqiteraputen förstod de. sen vart det att skritta av honom sen i med honom i stallet och klämma och känna på honom där. det är iallafall ingen hälta utan han är stel och får inte ut steget riktigt utan blir kort i stegen istället visst det släpper tills slutet utav ridpasset men man behöver de från början. så nu har vi gjort en plan vi ska ta ut en människa vilken dag som helst och vi ska prata lite med henne och fixa sen funkar de inte som vi tänkt oss åker vi i stort sätt direkt till veterinären och då blir det ju garanterat behandling i hans knän för det är där han inte han sträcka ut så pass mycket man behöver. åh jag vill verkligen inte behandla trots att det är skit bra att göra de för han blir ju som ''ny'' men det är okej om man bara behöver göra de 1 gång men att behöva flera känns så dumt, kanske beror på att jag är sprut rädd eller älskar thriller så mycket jag vet inte riktigt. men nu är det så vi kommer göra iallafall funkar de inte som tänkt med hon som kommer om några dagar blir det veterinären utan tvekan men jag känner att jag måste testa en sak innnan. så länge jag får ha kvar honom hos mig är jag lugn men om han är tvungen att åka tillbaka åka iväg förstörs jag han får mig att må så bra han täpper alla dom där hålen i hjärtat. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0