19 januari 2010

idag kom jag till stallet vid ungefär 11 mockade och gjorde maten och allting sen gick jag ner och hämta thriller. stod och borstade honom i ungefär än timma samtidigt som han stod och smaska på sitt hö jag hade lagt i en ikea påse på golvet.. sen kom min syster till stallet eftersom hon skulle filma mig och thriller så vart sätta på honom alla grejer sen ut i ridhuset. min syster gick med honom lite ridhuset medans jag tittade på, haha. hoppade sen upp och elin började filma. det kändes bra och det var så skönt att vara i stallet i huvud taget bara få vara med älskade thriller det var underbart. började iallafall skritta och han var jätte duktig är stolt över honom och han känns så avslappnad mot vad han gjorde när han kom till mig. jag red lite på de vi fick i övning på träningen i måndags eftersom jag inte lyckades så bra med det i igår så tog jag ett nytt försök idag och det var inga problem. så fort jag och thriller får till känslan går det som ett rinnande vatten och det är inga problem alls. visst att han protesterar lite då och då eller försöka springa iväg lite men det hör trots allt till och är stolt över vart vi kommit idag. jag kanske inte behöver berätta mera om mitt ridpass ni kan väl sätta er att titta på videoserna istället? första är skritt och andra trav.

efter ridningen gick vi in i stallet han skulle egentligen fått gått ut men valde att inte släppa ut honom eftersom han vart svettig och ville inte ställa honom ute när det snöar och är kallt ute så jag stod och borstade honom ännu mera. samtidigt som jag borstae fick han smaska på hö som innan, la även på thriller två st back on track paddar på ryggen sen slängde jag på honom ett ylle täcke sen ett lite tjockare inne täcke på de och lät han stå samtidigt som jag stod och myste med honom. efter att ha varit i stallet lite mera än 5 timmar gick jag hem och duschade och la in filmerna, klockan halv 5 skulle vi vara på kalas så hade lite bråttom. men innan kalaset åkte vi upp till stallet så tog jag bort back on track sen åkte vi vidare till kalaset. efter kalaset sprang jag ännu en gång till stallet för att byta lite täcken stannade även och pratade lite med anna. men nu är jag hemma och nu är det bara att ni ser filmerna.

dumma åsikter kan lämnas utanför och jag vet mycket väl hur min sits ser ut och att den behövs bättras.




Kommentarer
Postat av: emma

Emelie, han är JÄTTEFIN!

2010-01-20 @ 15:01:56
URL: http://emmaschwartz.bogg.se
Postat av: loisa

sv: ja det är ju det!:)



såg superfint ut på videon!=)

2010-01-20 @ 15:47:24
URL: http://sorino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0