16 januri 2010

I love you!! 
trots att det är helg kom jag inte iväg till stallet förens på eftermiddagen tror klockan var 16:00 ungefär. när jag kom till stallet valde jag att tömköra på direkten sen göra i ordning allt annat i stallet. jag började borsta av honom sätta på sakerna sen vart det ut i ridhuset. becca och angelica var också i ridhuset, becca fotade angelica och hennes snygging tekila.

dagen ridpass- började med att jag gick runt i ridhuset med honom innan jag skulle tömköra, efter att ha gått i nästan 5-10 minuter skulle jag börja tömköra ställde på på volten nere vid C och skulle spänna tömkörningsjorde och det gick av!? jag vart i chock och becca och angelica bara skrattade. så då vart det ju självklart att ändra planerna så vart att skritta ännu en gång, desto mer jag skritter desto mer vill jag bara sätta igång han ordentligt. men han var iallafall jätte fin hela passet. tog några trav steg för att becca skulle se hur det såg ut och jag vill känna lite. vart bara ett varv nere på volten i båda varven och han varken haltade eller markerade hur skönt som helst, han kändes fräch för den delen också. jag jobbade mycket med att ställa honom och ha kvar ställning + att jag tänkte lite mera på mig själv det här ridpasset hur jag sitter vad jag gör och vad det är jag behöver rätta på för att få en bättre ridning. skrev upp allting förut på en lapp så tänkte skriva upp det på bloggen lite senare.

men efter ridpasset tog jag in honom gjorde dom vanliga sysslorna som görs efter varje ridpass. när det var klart började jag trixa och ändra lite på täckena. innan hade han ett tjockt inne täcke sen ett tjockt ute täcke men nu valde jag att ändra för när han hade så pass tjocka täcken var när det var mellan -15 eller -20 och nu är det runt -1 och -5 så valde jag att byta. så nu står han med ett ylletäcke sen tjockt ute täcke istället tror det blir skönare för honom. när jag trixat klart med täckena började jag mocka och göra maten kastade även ner hö glömde det igår så gjorde det idag istället. när allting var klart släppte jag in honom i boxen så han fick äta sin betfor. medans hans tod och smaskade pussades vi och myste. imorgon kommer kava och ägaren anna, ska rida för kava imorgon.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0