15 januari 2010

du är det bästa jag har.
idag var det en kort dag i skolan, började som vanligt 08:30 och vart klart med alla min arbeten som jag hade kvar redan vid 11 tiden, super skönt. efter skolan gick jag och bästa becca ner till stan fixade hennes kort sen väntade vi på min älsakde pojkvän skulle komma så vi kunde äta lite mat. käkade mc och efter det vart den ner till rese centrum för att ta bussen hem till skärblacka. väl hemma i skärblacka låg och och min pojkvän bara och myste ända fram till klockan 4 ungefär och då vart det att lyfta på rumpan och vidare till stallet hann bara mocka innan mamma ringde och sa att det var mat. efter maten igen vart det ju tillbaka till stallet för att göra dom andra sysslorna skulle egentligen bara fixat maten och det men vart att becca kom och gjorde mig sällskap när jag red så passade på då.

dagens ridpass vart att skrittarbeta ännu en gång, orkade inte tömköra och är extremt sugen på att rida hela tiden speciellt min underbara thriller. vi hade iallafall 3 st bommar som var upphöjda som jag skrittade över, han lyfte inte på fötterna till en början men efter att ha fixat lite och rättat avstånden gick det myckt bätrre. han var fin och avslappnad idag också är så stolt över honom. jag måste bara tänka lite mera på mina händer, dom pendlar inte alls lika mycket men jag gör lite fel här och var. men som sagt det är en tränings sak så det är bara att träna bort det. tyckte att det gick bra iallafall och han har blivit så duktig och fin. nu bli det iallafall att tömköra i helgen han behöver verkligen springa av sig lite.

efter ridningen vart det att göra dom vanliga sysslorna som att stretcha och smörja in knä och rygg på honom. myste lite sen släppte jag in honom så han fick äta upp sin betfor klockan var redan 20:30 och dom fodras mellan 21:00-22:00. så myste med honom medans han åt betfor plockade bort lite sen hjälpte jag becca att natt fodra hästarna så slapp hennes mamma göra det. efter vi hade nattfodrat så stod jag och becca och pratade utan för stallet i nästan 1½ timma jag var helt röd om benen när jag kom in. trodde först att jag hade förfrusit mig så kallt var det att bara stå stilla, men vad gör man inte för sin bäst vän ♥. 


Kommentarer
Postat av: Becca

bästa vän <3

2010-01-16 @ 17:34:49
URL: http://bejbidoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0