14 januari 2010

you are my magical world.♥
dagen idag har varit en toppen dag ända från morgon till kväll. dagen började med att gå upp tidigt men var inte alls trött? men sen vidare till skolan, väl i skolan flöt allting på bra och jag vart klar med min rapport, duktig emelie. är så himla stolt över mig själv att jag har tagit tag i skolan är verkligen bäst känner jag. slutade skolan lite innan 2 tog bussen hem sen sprang jag typ ifrån bussen för att byta kläder sen vidare till ridhuset. hade intag idag + att ridhuset var bokat ifrån 16:15-21:00 så ville helst rida innan då. så efter att ha klätt på sig sina stallkläder var det bara att traska iväg till stallet gick bara in i stallet för att hämta grimskaftet sen ner i hagen och hämtade upp thriller. borstade satte på hans utrusning i stallet sen ut i ridhuset, allting fick gå väldigt fort eftersom jag skulle ta in hästar sen var ju som sagt ridhuset bokat.

idag vart det ännu ett skritt pass, kände inte för att tömköra så satte mig upp istället och eftersom dagen hade varit toppen gick det ju självklart skit bra att rida, blev ingen graman idag känns inte som om det behövs. känns mer riskabelt att den bara ska hänga mellan benen så han fastnar eller någonting eftersom det inte används när jag väl rider. i början utav passet var jag själv i ridhuset och målet var hela tiden att rida honom lång och låg så han blev avslappnad och det gick verkligen jätte bra och han trampade på fint. efter ungefär halv ridpasset kom lollo in hon som äger stallet och skulle longera sin 4 åring och thriller brukar också vilja springa när någon annan springer men det gick verkligen skit bra och han var lika avslappnad som innan var verkligen stolt över honom. även fast 4 åringa paris hade lite damp ibland så brydde han sig inte ett dugg och han som brukade bli jätte uppspelt men inte nu längre, vi har kommit någon vart. det här ridpasset gick verkligen skit bra och jag är jätte nöjd över thriller att han var så himla duktig och det känns så himla kul. 

efter ridpasset tog jag in honom i stallet tog av han sakerna smörjde och stretchade honom som vanligt. lollo kom fram och gav mig en liten komplimang och jag ville helst bara skrika av lycka trots att det inte var någon större grej hon sa men hon kan sin sak och vet vad hon pratar om. så nu känner jag mig pepp väldigt pepp faktiskt och är väldigt stolt över underbra thriller och mig själv också för den delen eftersom vi har gjort allting tillsammans. han som var så taktig och vart hispig för ingenting och nu har han blivit så avslappnad och lugn, och vi har kommit varandra så himla nära. jag bara älskar honom underbara häst !! nu vill jag bara att han ska vara helt igång satt så vi kan komma igång med träningar för att sedan ge oss ut på tävlingar, är så himla PEPP och så himla lycklig, usch vad det skriker lycka om mig. men för att komma tillbaka till verkligheten nu, efter att ha gjort klart thriller släppte jag in honom och gav honom hans luzern och de som han alltid får när han har kommit in ifrån hagen. medans han stod och smaska passade jag på att ta in alla andra hästar när det var klart sprang jag hem eftersom min underbara pojkvän var hemma hos mig myste lite med honom sen åkte han tyvärr hem. men sen vart det mat och när jag åt kom jag på att jag hade glömt att mocka och jag som var så trött då också så pappa var snäll och skulle mocka och jag skulle följa med och göra maten men när jag kom in i genom stall dörren med pappa satt en otroligt glad anna där och sa att hon hade mockat och jag var super dupr glad eller mest min pappa men jag också. så gav thriller hans betfor han egentligen ska få efter ridning och gjorde hans mat. gick även ner med en påse hö till hagen som han kan smaska på imorgon. efter det var det pussa thriller godnatt och sen gå hem. nu ska jag träna lite på pilates bollen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0