12 januari 2010

du är det bästa.
jag sitter med världens j*vla dunder huvud värk känns som om huvudet ska ramla av.
dagen började med skola som vanligt gick upp vid halv sju och ut och gå med hunden jag och min pappa tar varannan gång ungefär och det passade bra. kom till halv 9 när vi började och slutade kl 11 ungefär riktigt skönt. när jag kom hem bytte om satte på mig tränings kläder och sen tog med mig hunden ut på en raskpromenad, gick i ungefär 1 timma och då var det både skog och vägar var riktigt trött i benen tempot var i full fart hela tiden. när jag kom hem gjorde jag några övningar med pilates bollen. efter att ha gjort lite övningar skulle jag koka på lite nudlar när nudlarna väl var klara satte jag mig och åt dom efter att ha tagit några tugger vart jag helt röd flammig på bröstet och det kändes väldigt tjockt i halsen, så min man kom upp med en allergi tablett och efter 5 min lite mer släppte de så måste fått någon allergisk rekation, läskigt. men var nere hos faster vilade mig ett tag sen vart det hem och ta tag i stallet.

på schemat idag stod det tömkörning och självklart vart de det, var lite osäker på vart jag skulle vara eftersom jag var lite halv trött i benen och visste inte om jag orkade gå/springa runt som en toker i 30-40 cm djup snö men tog mig i kragen och gjorde det iallafall. kan säga att mina ben är totalt slut körda. började med att fixa iordning thriller sen gick vi ut på fältet gick runt med honom lite först som uppvärmning sen började jag tömköra det gick bra han var riktigt fin vissa stunder medans andra körde han upp huvudet och sprang som en galning och lyssnade inte i huvud taget men det var väldigt få gånger. tömkörde honom i alla gångarterna och det såg bra ut körde mycket att öka traven sedan ta tillbaka den och gjorde lite så några gånger. thriller tyckte det var jobbigt att jobba i snön så kan tänka mig att lite tränings värk kommer att komma imorgon. jag hade ingen pisk på mig och eftersom det var lite jobbigt och tungt för thriller ville han inte riktigt galoppera så jag fick springa lite halvt för att han skulle fram och då gick det men mina ben var helt sladdriga för att det var så jobbigt. tömkörde i ungefär 30 min och han var verkligen duktig bara det att jag inte riktigt har kläm på det där med tömkörning men det kommer jag förhoppningsvis att lära mig.

eftertömkörningen ställde jag honom i gången tog av honom alla saker och började sedan smörja in honom och stretcha honom efter det satte jag igång med mockningen, såg förfärligt ut där inne var mat överallt bajs överallt såg ut som en ända stor röra, thriller som är en väldigt lätt mockad häst annars. men tror att mycket beror på att han har bädd också tycker det ser ofrächt ut eller känns ofrächt vilket fall men det var bara att mocka klart och göra fint. efter mockningen var det bara maten kvar att göra ställde mig gjorde maten och när det väl var klart fyllde jag på hans vatten hink med färskt vatten. släppte sedan in honom i boxens och la även in betforen thriller smaskade på som vanligt och jag bara stod och kollade på honom han är verkligen den vackraste jag vet och min drömhäst. efter att ha ätit klart vart det många pussar och jag stod och berätta för honom länge hur mycket jag älskade honom och thriller stod med spetsade öron, min gullplutt. efter att ha gullat lite vart det att pussa godnatt för min del och gå där ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0