11 januari 2010

inget kan skilja oss åt, vi kommer bli starka tillsammans du & jag.
tyvärr så vart det inget skrivande igår om hur det gick att rida var upptagen med annat så tyvärr. men nu kommer det.

jag kom till stallet vid 4 tiden satte mig och plockade i sär och smörjde thrillers träns i sadelkamaren samtidgt som anna satt och smörjde sin hopp sadel, vi satt där inne i ungefär 1 timma om inte mer det är så himla varmt och skönt nu när det är extremt mycket värme i sadelkammaren, haha. sen fix jag ett sms av thriller ägare som skulle komma lämna barbackajorden och även två st back on track paddar. när hon skicade sms att hon åkte hemifrån sprang jag ut i stallet mockade och gjorde i ordning maten, hann precis klart innan hon kom. när hon kom var det bara slänga på han sakerna linda ben o.s.v. sen såklart barbackajorden. när han var klar tog jag ut honom i ridhuset.

dagens ridpass- jag red som sagt med den nya barbackajorden och graman. det gick bra det känns att det är skillnad på hans steg och att han tar för sig mycket mera nu än vad han gjorde i början. hade ju graman och det verkade som han visste vad det var som gällde då haha. men jag skrittade runt lite försökte öka steget lite mera för varje steg för att få lika mycket övertramp som när jag går med honom, tror jag lyckades rätt så bra kollade inte direkt. men ägaren hoppade även upp på honom också, om man säger såhär han är en riktigt smart häst han känner när det sätter sig andra. det såg bra ut thriller börja takta lite men det är ju för att det är en annan som gör han med alla som rider honom. men hon gjorde lite stretchande övningar och det funkade bra. när jag red för kava gjorde jag och thriller dom där övningarna men när man har någon som kan hjälpa en hela tiden och säger hur, var är det mycket lättare än och sitta göra själv. jag red ju på volt för kava när jag gjorde dom och då vare inga problem alls satt nästan alla tror jag. men nu gick det inte antingen stannade han och usch så gjorde på långsidan istället och det gick det mycket bättre men det värsta är att han spänner till sig lite i ryggen för han blir lite för hög i formen men det är bara att arbeta ner honom igen. jag måste säga att han var faktiskt lite seg igår fick verkligen sitta och driva det är inget man brukar få göra så idag kommer sporrarna på så det blir lite tryck i honom för inget segande här inte. men efter att ägaren hade ridit hoppade ja upp ännu en gång och det gick bra gjorde övningarna och så. jag tyckte att det gick förvånanvärts bra för att ha varit en sån jobbig dag för övrigt. det gick bra förutom dom gångerna jag försökte göra övningarna på stora volten få då vart det ungefär en skänkel vikning men annars är jag riktigt nöjd med honom och mig själv också. bara korta tyglarna lite och inte släppa dom det är väl det jag behöver träna på nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0