11 januari 2010

amo ergo sum.
dagen började med att gå upp tidigt, trodde det skulle vara jobbigare än vad det var. men sen var det den första riktigt skoldagen kändes rätt okej visst man har faktiskt saknat skolan lite och vill komma in lite mer i rutinerna men nu är vi igång igen. den här veckan består utav fokus vecka vilket innebär att vi arbetar med det vi ligger efter i så på sätt och visst blir det ganska slappt, det är skönt. men våra underbara lärare är korkade på våran skola dom lägger tid massa andra lektioner så det ändå blir krånglit och jobbigt. jag kan lova er att vi är en tjej klass med enbart tjejer och det går inte en dag förens alla i klassen blir upprörda och helt till sig över att vi inte förstår haha, det är inte lätt för lärarna kan jag tänka mig. slutade 2 idag så tog bussen hem på dirkten och när jag kom hem slänge jag bara på mig kläderna sen vidare till stallet för att rida.

dagens ridpass idag vart ännu en gång skrittarbet, valde att göra det på fältet den här gången och där var det mycket snö så thriller var helt slut i kroppen bara av att skritt. han var iallafall super duktig gramanen behövde inte ens användas den hängde slappt hela tiden och han arbetade på fint. gjorde mycket volter serpentiner red rakt halter o.s.v. gjorde i stor sätt allting bara skrittade runt i ett friskt tempo. thriller tycket också att det var skönt att vara ute trots att han tyckte det var jobbigt i snön men det är verkligen super bra träning. thriller var super duktig och skötte sig bättre än igår, hade även sporrar inte dom stora som jag har i skåpet utan låna ett par typ bäbis sporrar utav becca och dom funkade dom också, hihi. är riktigt nöjd över honom idag, vackra underbar häst.


Kommentarer
Postat av: Sandra - Keep It Natural

Jag har inte tänkt på att man kan rida med ridtäcket barbacka - Smart!

2010-01-12 @ 09:25:36
URL: http://velepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0