8 februari 2010

jag älskar dig bara mer och mer!!
idag var det skola som vanligt och jag bara älskar min klass den är så jävla bäst !! dagen i skolan gick snabbt och sista timman var det idrott och vi körde basket och självklart var jag med i bästa laget.. efter skolan vart det vidare hem äta lite sen sätta på sig kläderna för att gå till stallet. i stallet hämtade jag thriller på direkten eftersom jag skulle rida på fältet och ville helst göra det innan det blev mörkt. borstade och det sen satte jag på utrustningen sen ut på stall plan och hoppa upp.

dagen ridpass vart på gärdet så det vart alltså ett riktigt fyspass för honom. jag ville ju att han skulle arbeta idag med inte bara loppa och det vart väl lite protester men han var verkligen jätte fin, i höger varvet var det lite svårare men han var fortfarande mycket fin och arbets villig trots all snö. travade mest och galopperade lite och han tyckte det var så himla jobbigt att behöva arbeta han tycker bara att det är jobbigt i huvud taget att vara i sån hög snö men att arbeta vart självklart extra jobbigt. jobbade mest på att få honom låg och i traven var det inga problem men i traven ville han helst dra upp huvudet och öka farten men efter lite om men funkade det stundtals men det är bara att jobba på förstår ju honom också det är ju riktigt jobbigt. jobbade på fältet i ungefär 20-25 min sen vart det att skritta där det var ner trampad snö i 10 min som avskrittning, gjorde även så som framskrittning. jag är verkligen nöjd med honom idag och mer kan jag inte säga. imorgon blir det jogging/dressyr i ridhuset.

efter ridpasset tog jag in honom borstade lite sen fick han gå in i boxen äta sin mat medans jag gjorde matburkarna och gick ner med hö till hagen och när jag hade kommit upp efter att ha lämnat hö så hade han inte ätit klart så jag började fixa iordnig med alla täcken tog bort några som inte behövdes också sånt. sen kom min syster och mockade åt mig jag behövde inte ens fråga henne, jätte snällt utav henne iallafall för medans hon mockade städade jag mitt skåp. jag skurade ur skåpet och det sen putsade lite på utrustningen så nu är det rent och allt på sin plats. när allt var klar kollade jag lite när anna red sen in i stallet igen och gav thriller hans betfor och pussade på honom och nu sitter jag här. 

 tänkte bara berätta att som varje tisdag har vi speciall idrott vilket är speciall idrott dressyr eller speciall idrott hoppning och jag hade haft sepciall idrott hoppning ända fram tills imorgon. eftersom thriller inte har tillräckligt med muskler för att hoppa och vi behöver verkligen dressyren så har jag valt att byta till dressyren för att få med mig thriller så mycket som möjligt. jätte bra träning för både mig och thriller att få rida bland andra nya hästar ny miljö och samtidigt rida ''lektion''. så jag är jätte nöjd med att jag byte nu ska jag bara försöka få så jag kanske kommer dit till varannan vecka ska även prata med ridläraren imorgon också, transport och tid är något som behöver fixas också men jag verkligen hoppas det skulle vara toppen för mig och thriller!! så nu har jag ett litet mål att försöka uppnå.


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0