6 februari 2010

jag kommer föralltid att stå vid din sida, dag som natt, regn som solsken!
dagen idag har varit suverän, vaknade vi 9 och gick ut och gick en timma sen hem åt frukost. väckte sedan min älskling med frukost på sängen och efter han ätit och duschat gick vi ut till mamma och pappa som var ute på tomten och grillade korv dom åt korv medans jag tittade på hah, var inte hungrig. efter det gick jag vidare till stallet började med att ta in honom på direkten för jag ville rida ut. borstade satte på utrustingen sen ut i naturen.

dagen ridpass var i skogen och på gärdet, skrittade fram ungefär 20 min där det var ner trampad snö sen mötte jag upp min älskling och vi gick vidare till sommar hagen där jag red i. thriller vart riktigt trött idag svetten bara rann honom. travade och galopperade lite runt, runt och krävde ingenting speciellt sen gick vi ut ifrån den höga snön skrittade i 5-10 min där det inte var ner trampade snö så han fick pusta ut sen in i hagen igen och när vi kom in igen ville jag få honom att arbeta och det var lättare sagt en gjort det gick jätte bra och han var verkligen skit duktig kan tänka mig att han kommer att ha träningsvärk imorgon lila grabben. miste även 2 bakskydd och det var mina favorit skydd!! får ut i skogen och leta efter dom imorgon. när jag ridit klart i sommar hagen hoppade jag av och gick med honom tillbaka skönt för både honom och mig, det verkligen rann svett ifrån honom. när jag drog min hand under hans mage var det som om han var duschad, haha. bra fysträning för honom om man säger så. kanske var på fältet med pauser ungefär 30 min och det var super bra träning, älskar snö!

efter ridningen satte jag på honom ett mysigt ylletäcke med hals på som han fick stå och mysa i i gången och äta hö samtidigt som jag mockade och gjorde hans mat, när allting sånt vart klart var det mys sen in i boxen och äta lunch maten. byte täcken på honom sen hem. vid 18:00 gick ja tillbaka till stallet bytte ännu en gång täcken och gav honom betfor som vanlig. vi myste lite sen vidare hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0