4 februari 2010

du är bäst !!
idag har det varit en underbar dag eftersom det inte har varit någon praktik skrev ju om det i ett tidigare inlägg imorse. idag kom jag till stallet vid 11-12 någon gång mockade och fixade allting innan och när jag hade fyllt på thriller ena brukar med korn tog jag fram dom andra och skulle börja ösa i luzern och vad händer? jo det var slut och jag hade glömt det så fick hälla i det som fanns sen senare på eftermiddagen åkte jag med min faster och köpte foder så han behövde iallafall inte svälta. men när det var klart skulle jag ner i hagen och det var snö över knäna på mig och jag var helt slut tog med mig kameran så tog några kort på honom sen när kompisen i hagen brevid pussades lite över stängslet haha. väl uppe kom min syster vi hjälptes åt och göra iordning honom sen satte jag på hans utrustining vart samma utrustning som igår.

dagens ridpass gick super duper bra är så himla glad. började med skritta fram i skogen 10 min thriller tyckte det var mysigt och min syster gick med mig sen tillbaka till ridhuset tog jag fram 6st bommar som jag använde mig utav på C volten. hade 3 st bommar vid H och 3 st vid M och gjorde massor utav lösgörande och lydnads övningar där i mellan är riktigt nöjd över mig själv att jag fick en sån himla fantasi och varierade hela tiden. i början ville han bara dra upp huvudet och släppa ryggen över bommarna men efter lite övertalning gick han kanon. gjorde massor utav övergånar på den öppna sidan och så vidare. gjorde även lite skritt arbete överbommarna så han inte få en vana över att över bommar är det trav men det funkade bra och han var mycket lyhörd över mina hjälper. vi jobbade även dom olika skolorna också och han var verkligen jätte duktig och jag var så himla nöjd. han var fin i början men i slutet var han underbar ville helst inte sluta rida men valde att sluta då det gick som bäst så vi red i ungefär 45 min men thriller var varm och svettig både mellan bakbenen och mellan frambenen och lite på halsen hihi han som ska vara så svår att få svettig men nu j*vlar har jag allt hittat knappar hihi.

efter ridningen borstade strechade smörjde sen in i boxen gick hem i snabbis sen tillbaka igen för att ta in hästarna min syster hjälpte mig så att det gick snabbt för vid 16:10 skulle vi ta en buss in till stan för att vi skulle testa afro dance på vilbergen träningscenter. kan säga att jag har aldrig svettat så här mycket i hela mitt liv och det har aldrig varit så här kul för den delen heller något jag verkligen kommer att forsätta med och jag rekomenderar det till er häst tjejer & killar och självklart alla andra.. nu blir det sängen och ridskola imorgon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0