26 februari 2010

jag kämpar för dig!!

jag har gått och blivit sjuk jippie mig.

i onsdags den 24 skrev jag inget då inget intressant hände thriller vila och jag mådde lite halvtaskigt så låg bara hemma och ville inte bli sjuk.

i torsdags den 25 vart jag sjuk.. men självklart var det träning med hästen samma dag och det var inget jag kunde missa eftersom det ger mig en sånt otroligt stort lyft i ridningen. träningen började 12 och jag hade mockat och gjort all mat innan så att det bara var att gå hem efter.

kava kom vid 12 tiden då var thriller uppvärmd och klar, becca var även med och filma. vi jobbade med lite allt möjligt men eftersom jag var sjuk så var det kass ridning ifrån min sida och jag vart små irreterad pga utav att min kropp bara värkte. tyckte ändå det gick skapligt det märks att thriller känner av vilket humör jag är på, tråkigt nog. men vi hade bommar, trav bommar tror det var 4 st och vi hade längt lite extra i mellan för att han skulle ta ut steget lite mera och det funkade väl kunde väl gått bättre men som sagt, kass ridning ifrån mig och han är ingen häst man bara sitter och åker på det handlar om att jobba vartenda litet steg vilket jag inte orkade. men jobbade med bommarna och tagen bakdel innan för att få honom att arbeta med bakdelen. sen började vi med lite skänkelvikningar och galopp ombyten och det gick som det gick jag som verkligen har suttit och tränat på galopp ombytena och dom har verkligen varit skit fina så sket dom sig ju igår, inte alls kul jag som ville visa framsteg. skänkelvikningarna gick bra ifrån vänster varv snett igenom för att sedan komma ut i höger varv men i från höger varv snettignom för att sedan komma ut i vänster varv var ett rent kaos att jobba med kändes det som. hans bakdel var med men ingen framdel och han bara sprang ifrån. fick bara till en bra skänkelvikning ifrån det hålet sen gav vi upp med det. hoppade även ett litet kryss på 50 cm, kraftigt haha. det gick bra jobbade med att korta honom innan och att lyssna på mig och det gick super trots att vi kom fel stannade han inte, som han brukade göra innan, tror han litar på mig mera nu. får iallafall börja hoppa thriller lite och ska testa hans hoppsadel på honom igen och ha den när vi hoppar. det blir ju ingen höjd hopp nu utan massa gymnastikhoppning på 50-70 cm för att arbeta med bakdelen och bli kvick. becca var ju med och filmade igår men eftersom min ridning var riktigt kass vet jag inte riktigt om jag ska lägga upp dom eller inte, vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: emma

jag tycker du ska rida mycket över upphöjda travbommar, både på volt och rakt spår! :) det är grymt bra! i låg form.. tränar ryggmuskulaturen! :)

2010-02-26 @ 23:13:22
URL: http://emmaschwartz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0