1 februari 2010

you are amazing !!♥
första dagen på veckan och den har gått prima varit i skolan som vanligt till klockan halv 3. var hemma vid halv 4 någon gång och slängde på mig mina kläder sen vidare till stallet. i stallet sprang jag och tog in honom för hade bestämmt mig för att rida ut i skogen idag igen med min underbara polle. tog in honom fixade iordning honom sen ut i skogen.

dagen ridpass i skogen gick jätte bra han var mer taggad idag än dom andra 2 dagarna han var i skogen. började med att rida i skogen i 30 min i alla gångarter gjorde lite skänkel vikning också i skogen för att hålla honom i fokus hela tiden för att inte vilja takta hela tiden och jag lyckades att hålla honom i fokus. efter att ha ridit honom i 30 min i skogen valde jag att gå ut på fältet och köra lite, och det uppskattades utav thriller. galopperade och travade lite och i traven ville han inte riktigt arbeta men efter 5 min envishet utav mig gick han prima. galoppen ville han bara springa snabbare och snabbare och vart vinglig för att det var lite för jobbigt men han fick springa på som han ville i stort sätt och arbetade honom bara i skritt och trav tyckte att galoppen kunde han ''få'' vara lite ''fri'', han är trots allt häst. han tappade ett bakskydd så var tvungen att hoppa av och hämta det och jag trodde inte att det var så himla högt men det var över knäna på mig och jag kom inte upp när jag bara stod på marken så var tvungen att leta reda på en sten för att ens ha en chans men upp kom jag iallafall och efter det skrittade vi av i skogen sen vidare hem.

efter ridpasset vart det att ta av honom alla saker stretcha och smörja sen fick han gå in i boxen och äta sin lunch. medans han åt fixade jag fixade nytt foder i foder hinkarna. när han ätit klart fick han gå ut i gången igen medans jag mockade, idag var det väldigt lätt mockat och det var jag tacksam för, därför min pojkvän väntade hemma på mig så ville hem till honom. när allting vart klart släpptes han in och jag vidare hem. hemma åt vi lite myste sen vidare till gymmet i blacka för att kolal läget, hela familjen åkte så imorgon ska jag & min syster elin köpa månads kort och testa en månad för att testa med tider och sånt för mig. jag har sån himla tur så min mamma hjälper mig mocka och göra maten så behöver jag bara rida. men vi skusade hem min älskling efter titten på gymet sen hem igen och tog en promenad på 30 min, var även uppe i stallet och slängde i betforen till thriller och pussade på honom massor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0