7 februari 2010

idag började inte dagen med en morgon promenad iallafall känner mig trött och seg i kroppen så avstod det. kom till stallet vid 11 mockade och gjorde mat till thriller sen gick jag hem hämtade min syster som ville följa med ut i skogen när jag skulle rida.

dagens ridpass vart ett lungt ridpass i skogen, bara skritt och bara en liten sträcka i trav. jag kände att jag inte riktigt orkade och var trött i kroppen och kunde tänka mig att thriller har träningsvärk sen igår så vart bara att arbeta honom i skritten, rundan tog ungefär 40 min. han var lite fjantig och lite stressad, han taktade aldrig men var väldigt på hela tiden och lite ''jobbig''. i början var han jätte fin vart mera jobbig och det emot slut inte för att jag vet varför men det flög väl i honom någonting haha. jag bara älskar snön och jag älskar hur mycket den hjälper till i ridningen med muskler kondition och allting. sista tiden nu som är kvar av den här underbart höga snön kommer jag absolut tillbringa där med thriller för att få upp så mycket muskler som möjligt. självklart kommer det bli ridning i ridhuset men mestadels i ute i snön, det behövs!!

men efter ridpasset vart det sen in till stallet tog av honom sakerna sen vidare hem eftersom vi skulle ha gäster. nu har vi ätit för och efterätt och jag känner mig ännu tröttare och segare. senare blir det stallet igen ska gå med thriller 30 min eftersom det inte vart så mycket idag sen ska han även få sin betfor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0