5 februari 2010

du gör mig lycklig, lyckligare än någonsin.
idag vart det en dag på ridskolan gick upp klockan 7 och väcktes utav frukost på sängen av min underbara mamma!!. mamma var berättade också att det var 15 minus så vart att ta på sig underställ mjukis byxor och en stor och mysig tröja sen traska iväg till stallet för att byta täcken på thriller. det gick snabbt och jag hann med min buss. var jag på åby ridskola idag men vart ingen ridning för min del utan tittade på dom andra istället och det såg jätte bra ut. pappa hämtade mig på åby vid halv 2 och då åkte vi till finspång titta kakel och hämtade mamma. när jag kom hem sprang jag direkt till stallet tog in honom på direkten då jag ville rida ut och det höll på att bli mörkt men jag hann problemet var bara att det var så himla dimmigt så man såg inte så långt fram.

men dagen ridpass idag gick super skrittade fram 5-10 min sen ut på fältet där det var snö upp över knäna på thriller travade och galopperade i ungefär 20 min sen gick vi därifrån och skrittade av i skogen igen där det inte var så hög snö. thriller var jätte duktig och svettig vart han också och han fick verkligen ta i att arbeta. satte inga krav utan vi travade bara runt och galopperade runt gjorde lite tempo växlingar och liknande men han var så himla duktig igår så det här fick bli han belöning och jag tror att han gillade det.

efter ridpasset kom min underbara älskling och gjorde mig lite sällskap i stallet medans jag mocka och gjorde maten. slängde även ner lite hö också eftersom det var min hö dag idag sen vart det hem och ta en 40 min promenad innan maten. när jag kom hem hoppade jag in i duschen sen åt vi. sen gick jag min älskling & syster till stallet för att ge thriller mat och byta täcken vi gick även ner till ica och köpte lite godis som jag kan unna mig med ikväll hihi. nu säger jag hej för mig för nu blir det mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0