4 februari 2010

jag vill aldrig vara utan dig!!
dagen igår var lite kaos alla bussar och allting ställdes in och dom flesta skolor stängdes också ner men inte våran inte vi fick sitta där som muppar. men beccas snälla faster eller något hämtade oss så hem kom vi iallafall. när jag kom hem stod mamma och skottade satte på mig thremo byxor och gick ut och hjälpte till och då ber mamma mig hoppa upp på garage taket och skotta? haha. jag hämtade stegen och jag och mamma stod och skottade medans min syster stod inne i huset i värmen och lagade super god tacos så när vi var klara med taget gick jag in och åt sen satte på mig stall kläderna för vidare till stallet. trodde det skulle bli en jobbig och tung dag i stallet men inte det inte jag var lyckligare än någonsin när jag kom dit. jag gjorde i ordning maten för pappa skulle mocka åt mig eftersom jag var så snäll och skottade taket åt honom. sen fixade jag thriller valde att rida barbacka idag och utan graman.

dagen ridpass gick super bra, han var riktigt pigg men vad hade jag förväntat mig? han stod inne i en box hela dagen så jag förstår honom om man säger så. jobbade honom bara i trav och skritt och gjorde mycket övergångar för att få honom lyhörd då han kan bli lite nonchalant men det funkade jätte bra visst han var pigg så ville helst inte skritta men i slutet gick det riktigt bra och han vart verkligen arbetsvillig. red i ungefär 1 timma och när jag hoppade av var han svettig? han som har svårt för att bli svettig vart svettig av att bara skritta och trava? han som liksom har gått i skogen i hög snö sen i lördags och var lika svettig då som idag i ridhuset. det kan ju inte betyda mera än bra, äntligen kommer jag åt honom det där lila extra så han inte kan smita och då blir jobbigt för killen.

efter ridningen borstade jag och strechade sen in i boxen äta betfor och jag traskade hemmåt.

idag skulle det vart praktik men tyvärr inte bussarna går fortfarande inte riktigt som dom ska så vart lite krångligt så blev ingenting och det kanske är bra det? det snöar massor nu och kanske blir ett litet oväder igen? hoppas inte på det. men eftersom det inte var någon praktik idag tog jag på mig mina tränings kläder och tog stavarna och gick ut och gick 1 timma, börjar komma in i det här nu hihi. men idag står thriller iallafall ute och ska ta in honom lite senare så ska vi mysa och rida, jag åter kommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0