3 februari 2010

fy fan för snö hela min morgon vart kaos trots att jag var på strålande humör. igår var jag väldigt dum och inte kollade vädret så jag visste inte att det skulle komma ett snöoväder, smart emelie mycket smart. så min morgon började med frukost sen börja fixa sig och sen började jag funderar på om jag verkligen skulle släppa ut honom eller inte var lite tveksam och fattade mitt beslut vid 07:45 och min buss går 08:05. jag bokstavligen sprang till stallet slängde av honom täckena och skulle börja byta och då ser jag ett sms från rebecca där det står att två andra hästar skulle vara inne och då fick thriller också stå in så var bara slänga på alla hans täcken igen och slänga in massor utav hö så han har hela dagen. jag vill inte att han står ute när det blåser och snöar så här mycket det är inte speciellt kallt men att bara stå och spänna sig i hagen ser jag hellre att dom kan stå inne speciellt thriller som är en frusen häst och får inte spänna sig för sin rygg. jag kanske är väldigt överbeskyddande eller någonting men han är den ända jag har och jag gör allt för att han ska ha det bra, trots att det är till överdrift ibland. men jag måste iallafall säga att jag hann med den vanliga bussen och det är jag väldigt glad över och jag sprang som en tok ner till bussen och jag hann men jag var väldigt blöt av all snö och det var inte kul.

dagen idag sluta klockan 16:00 men det får nog bli att gå tidigare eftersom det är kaos med bussarna, inga bussar eller tåg går idag och det är ju också skit så får försöka hitta mig hem på något sätt. idag blir det iallafall ridning och trots kaoset är jag på strålande humör och längtar efter att få gå till stallet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0