28 januari 2010

det bästa som finns på 4 ben.

thriller var bäst idag. red även i en dressyr sadel som becca och lollo ska sälja så vi testade den på thriller och den låg bra så testade rida med den idag. min syster var snäll och mockade åt mig i dag så behövde bara fixa maten och stort tack för det.

dagen ridpass- gick suveränt, undra varför det går så himla bra helt plötsligt? känns lite magisk/konstigt? men iallafall red i dressyr sadeln vi testade på thriller innan på dagen och kan bara säga den är gudomlig från topp till tå. den var skön att sitta i skön att rida i kan inte förklara och det kändes skönt att sitta med en dressyrsadel på thriller. och som pricken över i ett gick ju ridpasset jätte bra. jobbade med 4 hörn volter och skänkelvikning ville få honom avslappnad och låg när jag gör skänkelvikningarna han drar gärna upp huvudet och spänner hela sig gick riktigt bra i slutet  och han vart mer & mer avslappnad. gjorde även över gångar, gjorde så att jag skrittade skänkelvikning på långsidorna men lite överdriven tvärningen för att få honom att korsa benen ordentligt sen på kortsidorna började jag trava sen fortsatte jag så några varv i båda varven och han var jätte duktig, försökte även göra så små hjälper som möjligt när jag gjorde igång och avsaktningarna. jag är rikigt nöjd över idag och hoppas på att kunna köpa dressyr sadeln för som jag skrev innan, den var gudomlig.


Kommentarer
Postat av: Liindis

kul att det går så bra :D

2010-03-01 @ 21:19:10
URL: http://spiritofjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0