22 februari 2010

you are amazing.

burr är det ända jag kan säga just nu, imorse fick jag ett mindre roligt sms utav min mamma vid 7 tiden att det var 32 MINUS utomhus, och det var ju klockrent eftersom jag sov hos min pojkvän och kunde inte gå till stallet och fixa med täcken. men dom släpptes ut vid 9 och då var det bara 17 minus så lät thriller gå ut iallafall solen sken, skiner fortfarande så då kunde han lika gärna få vara ute, han är ju som sagt alltid ''väl på klädd''. nu ligger det på 13 minus så det blir ''varmare'' iallafall.

igår tränade jag på gymet sen var jag i stallet mockade fixade mat sen tog jag in thriller, eller jag tog cahrlie och mycon åt anna så tog hon thriller för hon hade intaget och dom höll på med någonting på stallplanen och charlie och mycon kan reagera lite för mycket så vi byte. han fick ta några tuggar av sin mat sen ut i gången borstade satte på utrustningen sen in i ridhuset. thriller gick ha sitt flech med hals på medans vi gick fram eftersom det var snor kallt igår också.

gårdagens ridpass- det gick jätte bra han var lite stel i början men han vilade iförrgår + att det var/är så himla kallt ute så det är förståligt men han var bara mjukare och mjukare, fick även positiv kommentar utav jackie annas mamma att han hade blivit mycket jämnar och bättre i bakbenen, jätte roligt att höra. joggade honom lite igår strechade honom mycket i sidorna och gjorde skänkelvikningar eftersom han inte riktigt vill tvära eftersom han är så stel men igår var han riktigt duktig och skänkelvikningarna gick super. gjorde även över gångar ifrån galopp till skritt och det gick bra trots att det var 2 andra i ridhuset också. passade även på att göra några galopp ombyten när jag kände mig säker och inga problem alls, inte alls eldig som han vart på träningen i onsdag, i fredags gjorde vi också galopp om byten och då var det heller ingen fara men igår var dom som bäst. han höll sig till samma tempo in i bytet och efter utan problem och det är ju skit kul. är nöjd över honom igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0