20 februari 2010

du är bäst, bäst i hela denna värld!! ♥
mitt internet har varit avstängdt igen, men nu ska det förhoppningsvis hålla.

18 februari 2010
dagen började med praktik och det rullade på riktigt bra slutade klockan 2 utav att min bästa vän rebecca som klarade uppkörningen samma dag hämtade mig, tack. åkte direkt till stallet efter praktiken mockade gjorde mat sen tog in alla hästar, jag tar in hästarna varje torsdag. när allting var klart gick jag hem åkte på träning ''easyline'' ett grupp pass var helt mör i kroppen efter. men efter träningen var det bara hem och byta om sen vidare till stallet och i stallet packade jag alla saker tills dagen efter (fredagen) och så red jag.  

ridpasset- gick suveränt jag joggade bara lite lätt gjorde volter övergångar ville få ett lungt tempo osv. krävde liksom inget vidare eftersom han hade gått hårt dagen innan och han skulle med till ridskolan på fredagen så valde att bara jogga runt honom lite och det var lättare sagt än gjort eftersom han var så himla arbetsvillig och duktig.

19 februari 2010
thriller skulle med till ridskolan så gick upp klockan 06:15 det hade kommit massor utav snö och vi var lite osäkra på att åka med thriller i transporten. jag sprang iallafall upp till stallet och kollade och pappa följde med sen så åkte vi med transporten lite utan häst i för att kolla hur underlaget var och det var ingen större fara så vi valde att ta med honom iallafall, vilket jag absolut inte ångrar! thriller var jätte duktig att lasta gick inte på dom 3 första gångerna men det var mitt fel för jag var lite stressad nervös och ofukucerad men sen gick han på och stod som en ängel i transporten, meningen var att han skulle lastas 7 men vi lastade istället 07:50 så vi låg lite efter i schemat. väl ute i åby packade vi ut alla saker och ställde honom i en box som han kunde stå i. gick ner till klubb rummet eftersom det var 10 min kvar tills vi började, min lärare cattis var där och sa att det bara blev hon och jag idag, så jag fick mig en liten privat lektion. gick upp fixade thriller sen vidare till ridhuset.

ridpasset- gick hur bra som helst!!, jag har världens bästa häst. eftersom jag var själv så gjorde vi allt möjligt, vi jobbade galopp ombyten och det gick jätte bra ibörjan vart han eldig men fick sedan tillbaka han och det gick verkligen hur bra som helst, och fina var dom också. jobbade även med att få in bakdelen så den får komma i lite mer arbete och det tyckte thriller var riktigt jobbigt. jobbade även övergångar på serpentiner och tränade mycket på hans takt så den var lugn och harmonisk. det är något jag behöver arbeta mycket på hemma också för om han får springa lite för snabbt blir det inget arbete han behöver sätta sig på rumpan för att få lite muskler. i slutet av passet vart det protester ifrån thrillers del och han fick för sig att stå på bakbenen, cattis vart nog lite chockad haha. men han var verkligen jätte duktig är hur stolt som helst. han var så svettig att han löddrade + att det hade gått igenom schabraket så det såg ut som om jag hade gjort på mig haha.

var kvar till klockan 4 där, väntade på att mamma skulle komma så vi kunde åka. när hon väl kom packade vi in alla saker i bilen sen thriller in i transporten, han gick åt sidan 1 gång sen andra raka vägen in och han stod så snällt i transporten. när vi kom hem till hemma planen gnäggade alla hans kompisar på honom, så himla gulligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0