20 februari 2010

usch och fy för vädret, nu får det ta slut jag ser inte vårat staket som går runt tomten längre, då börjar det bli överdrivet.

thriller var ute lite i hagen idag bara 3 timma och det ångrar jag mer är något annat trots 3 täcken och inget som hade läckt igenom stod han och skakade när jag hämtade honom, det var fruktansvärt att se. och vägen till thriller hage och från thrillers hage var det jobbigaste, jag hade snö långt upp över knäna gick verkligen göra höga knän för att komma fram. när han väl kom in tog jag bort alla täcken satte på han back on track paddar på ryggen satte på han ett stort tjockt mysigt ylle täcke med ett innetäcke på de sen mockade jag och han stod och åt hö i gången, det märktes att han gillade läget när det var varmt och maten var serverad, min lila plutt. när maten och mockningen var klar fick han gå in boxen och äta mat, satte på han ett fleech också över ylletäcket och under inne täcket. så det får han stå med inatt blir nog varmt och skönt för honom, han får inte gå ut imorgon, isånt fall släpper jag ut han bara en timma men det får bli på förmiddagen i sånt fal. men idag vart det ingen ridning idag pga utav vädret kände inte för att rida direkt då men imorgon blir det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0