2 februari 2010

we have god days and bad days, but all sorts of days so I love you.
usch och fy för den här dagen den har verkligen inte varit bra hittils. började som sagt morgonen med att åa buss till skolan hela min morgonen var ett kaos och allting var tvärimot, mot vad jag ville så där började min usch och fy dag. självklart fick jag dåligt humör på morgonen och det följde med mig ända fram tills skolan, skolan var seg och tråkigt och jag ville bara hem vid 11 tog jag bussen hem gjorde några äreneden sen vart det slänga i sig lite mat och sen vidare till stallet. när jag kom till stallet var hela bädden i boxen uppe och det såg ut som jag vet inte vad och med mitt lila halvdåliga humör redan innan vart inte direkt bättre, stod 30 min och mocka för att ens få det att se skapligt ut och som om inte det stank, usch. men sen vart det göra klart allting sen hämta thriller han ville först inte gå in såg fick i stort sätt dra honom in han har hittat sin stora kärlek i hagen brevid som han alltid står och pussar med när jag kommer. väl uppe i stallet borstade jag och hämta alla saker satte sedan på han de sen ut för att hoppa upp.

när jag skulle hoppa upp slank jag på stigbygeln och poff så låg jag på marken kändes som jag jag vilken sekund som helst skulle explodera. kom sen upp och började skritt iväg thriller var rädd för precis allting och hoppade och skuttade åt alla håll och kanter kunde tro att han var en 3 åring som aldrig varit ute i skogen innan. skulle sen börja trava lite och han var så otroligt hård i mun och tog inte mina hjälper för femöre fick verkligen kämpa mig igenom för att han skulle ta en ända liten hjälp det kändes hopp löst så jag saktade av till skritt och arbetade honom där och vi gick i hög snö och banne mig vilka protester det blev, han tyckte verkligen det var för jobbigt så traskade in i skogen där folk hade gått så han inte behövde lyfta så himla mycket eftersom han tyckte det var jobbigt. red vilse lite här och var men hittade tillbaka kanske lätt vart jag var tog lite trav och galopp men vart inget seriöst då jag inte hade kraft till att bråka. men när vi tog en galopp stack han iväg med mig hade ingen som helst kontroll och fick inte stopp på han hur mycket jag en försökte jag drog och allting för att försöka få honom stanna men det ända han gjorde var att dra upp huvudet och var skit lycklig och efter 5 min fick jag stopp på honom men då höll jag i betsel ringarna!! gud det var verkligen hemskt. skulle sedan gå in till sommar hagen där vi var igår tänkte galoppera lite men icke sa nicka för han vägrade verkligen gå in ditt men efter 15 min försök fick jag äntligen in honom då en gubbe lämnade en pinne åt mig och behövde bara ha den i handen och han traskade då in i sommar hagen utan protester. men resten utav vägen hem bestod utav en väldigt väldigt taggad thriller och en väldigt sur matte på ryggen. det värsta jag vet är att behöva bråka speciellt när han var varit så himlans duktig dom andra dagarna men det är väl bara inse att perioder kommer då & då. men den sista kort sträckan innan stallet var han en lugn och fin häst igen och då kom det fram ett litet smile hihi. så när vi hoppade av var det då en lycklig matte och en svettig häst. kan garantera att imorgon blir det ridhuset för honom och mig nu har vi varit i skogen och nu behöver vi köra igenom lite.

när jag kom in tog jag av hans utrustning satte på täcken sen borstade och myste lite med honom och då var vi allt sams. det var nästan så att han hade lite skuldkänslor tror jag för han var verkligen på mys humör annars älskar han bara mig väldigt mycket hihi. pussade gav honom lite hö och sen vidare hem igen. senare ikväll blir det yoga hoppas mitt onda humör släpper tills dess för det håller kvar sig än, dumma dumma dag säger jag bara vill att den ska vara slut!!. efter yogan blir det stallet igen ge honom betfor sen pussa lite på honom, min älskade häst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0