14 februari 2010

du kommer vara min idag, imorgon & föralltid, släpper dig aldrig.
dagen idag har varit underbar, trodde det skulle bli en misslyckad alla hjärtans dag men icke sa nicke, världens bästa. dagen började med att äta frukost sen vidare till stallet mockade och gjorde mat sen hem igen och vänta på att min pojkvän skulle komma, han kom ungefär vid 3 tiden och då myste vi och gav varandra presenter, jag fick en navel piercing halsband armband örhängen och en ring och det var verkligen jätte fint, tack världens bästa älskling. vi var hemma hos mig till klockan 6 sen gick vi vidare till stallet jag skulle rida och hade bestämt att ha bommar idag.

dagen ridpass var ju med bommar som jag sa och jag använde mig utav 6 bommar på A volten. hade galopp bommar den här gången eftersom han ska arbetas mycket i galopp, ni som inte förstår var jag menar kolla inlägget innan där ska det stå. som sagt använde mig utav A volten och hade 3 bommar som låg mitt emot varandra, som jag gjorde med trav bommarna förra veckan. hade även ett litet kryss dom höjde upp ena sidan av bommen och den andra sidan låg ner för att höja upp lite så han fick lyfta lite extra på benen. han var jätte duktig och jobbade hur fint som helst och var verkligen lösgjord. jobbade mycket på att länga och korta stegen idag också och få kontroll och lyssna på mina hjälper och idag gick det riktigt bra, han lyssnade bättre än vad han någonsin har gjort. han var lite för ''på'' men det var bara att göra volt och lite halvhalter så var han på jorden igen. jag får även med mig yttersidan mer och mer nu han har ''hade'' en tendens till att skjuta ut den men börjar äntligen få kläm på det och då blir han mycket mer arbetsvillig och arbetar igenom kroppen mycket mer och då blir det en svettig thriller.

efter ridpasset plockade jag undan sen in i stallet myste och gav honom mat. snart ska jag sätta mig och skriva thrillers schema för den här veckan, kommer upp snart..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0