13 februari 2010

jag älskar dig mer för varje dag som går.
dagen idag började med att åka till stan alla 3 tjejer här hemma alltså jag mamma och elin fixade oss för en tripp till stan. var inne i stan från 10 till 2 någon gång fick med hårfärg hem som jag precis har sköljt ut och lite godis hihi. var tvungen att åka till stora godis butiken candyland som ligger precis brevid busfabriken, inte bra inte bra. sen vart det även MC och det var mindre bra det också, usch. men väl hemma såg vi på tv och min syster frågade om hon fick mocka och självklart fick hon det, tror hon såg att jag var lite trött. hon gick upp innan mig och jag kom upp efter ett tag borstade och myste med thriller sen vart elin klar med mockningen så hon gjorde maten medans jag skrittade fram.

dagen ridpass idag gick bra jobbade mycket med galoppen pratade med thriller eqiteraput eller det är väl inte hans men hon har tagit hand om honom dom gångerna jag har haft någonute och hon sa att eftersom det är traven det han är efter i mest med bakbenen skulle jag jobba honom mycket i skritt och galopp. så dagen ridpass bestod utav det och han var jätte duktig red fram som vanligt i alla gångarter sen började jag galoppera och jag jobbade med att länga och korta stegen och mycket övergångar ifrån halt och skritt och även trav och var inte alls några större problem ville smita iväg lite men inget annat. och när man jobbar med att öka och länga är det ju mycket lydnad han måste ju lyssna på min hjälper jag ger honom och jag ska kunna göra dom mindre och mindre så att dom inte ens syns och det gick bra i början men sen var jag tvungen att göra större och större hjälper men vet inte riktigt vad det berodde på han kanske var lite taggad. men det är bara att träna så blir det säkert bättre och han blir mera lydig. tycker det är så kul när det går så himla bra och att han bara bli bättre i sina bakben, allting är suveränt.

dagen ridpass imorgon blir framskrittning i skogen sen ridhuset ska bli så kallt imorgon och har ingen lust att sitta och frysa ihjäl, tror inte thriller vill de heller.


Kommentarer
Postat av: Liindis

fan vad fin polle du har :D men en sak äre ja som ser skevt eller är han bara klippt på ena sidan? (a) :D

2010-02-14 @ 01:39:48
URL: http://spiritofjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0