16 april 2010

det känns dött? haha..

ja det är exakt så det känns dött.. vad gör jag om dagarna egentlingen? sen thriller åkte har jag bara suttit hemma och lagt på extra hull.. vilket absolut inte behövs.. mamma säger att jag måste leva som en ungdom för att jag kommer missa massor utav år.. jag hade ju ett break på 1 år med ridningen och jag vart världens mode freak fick panik om jag inte hade det nyaste modet på mig, målade naglarna fixade håret gick inte ut utan smink, men när hästarna kom tillbaka var det som att lägga ner mode emelie i en låda. jag saknar den tiden då jag gjorde allt för att se bra ut, skäms lite över mig själv nu.. går i rosa mjukis dress med bulle på huvudet utan smink och ser bara skabbig ut? om det inte är rosa mukis dressen är det ridbyxorna, haha mår dåligt av att se vad jag skriver när jag skriver såhär.. alla häst ägare har tid över att göra sig fina och ha tid över till kompisarna till helgen, men det hade antaglingen inte jag? saknar att gå på stan, vara med mina gamla kompisar, ha kul, umgås. det är mycket jag saknar men jag kan bara säga att tiden med thriller trots att jag inte vara mycket i stan festade inte mycket, träffade inte så mycket folk var det ändå mina bästa 6 månader, det var underbart och jag ångrar mig inte för fem öre, är bara lycklig över att jag kämpade så mycket som jag gjorde för honom. men jag lägger mig som i en liten bubbla, bara för att man har häst betyder det inte att man är instängd absolut inte man kan fortfarande ha lika kul med vänner på helger lov o.s.v. men jag var den som valde att vara hemma istället, usch vad tråkig jag är. för att klara av veckor, månader, år med hästar behöver man sina vänners stöd vara med sina vänner och bara få umgås varandra annars sitter man fast, i en bubbla som jag gjorde. jag led inte av att sitta i en bubbla och trivdes ju som det var men andra led utan att jag själv märkte det. när man har häst måste man kunna ''dela'' man kan inte vara välja ett alternativ man behöver flera och man behöver dela på det. jag saknar mina vänner något fruktansvärt, det är hemskt alla ''gamla'' tider hahah då var jag allt lite busig hihi. men kan även säga att mina underbara vänner som man har skaffat sig genom skolan och hästen är ju också helt j*vla underbara också.

men sen anlednigen till att jag inte är så mycket i stan heller tror jag kan bero på att jag flyttade ut på ''landet'' inte riktigt men skärblacka flyttade jag till och det är knappast stan iallafall, jag trivs som fisken i vattnet men lite tråkigt att man inte bara kan gå ut och möta någon utan man måste passa med bussar m.m det blir inte lika lätt som innan. under vintrarna vill man ju helst inte vara ute, den här vinterna tillbringade jag med min pojkvän familj vissa vänner och självklart underbara, vackra thriller. det var en bra vinter, på vintern får man inte direkt sug över att åka in till stan och vara ute men nu när våren börjar komma och sommaren är på ingång vill jag bara ta bussen direkt in till stan umgås med allt och alla och bara ha det bra, vara ungdom. ungdom vill jag vara med eller utan häst men gud vad det är tomt utan häst, det är lite läskigt.. jag har aldrig trott att jag var en sån häst människa, visst jag har ridit på ridskola i många år haft medryttar häst och allt men aldrig att jag skulle bli en sån häst människa som jag vart, få en sån känsla. jag har aldrig varit den som ville ut och tävla men det är nu jag märker att jag ville satsa jag ville tävla och ville göra upp mål.. och aa nu blir det inga direkt mål eller tävlingar och jag kommer inte utvecklas för den delen heller vilket jag tycker är hemskt.. nästa häst blir min alldeles egna inga foder hästar längre nej, nej en alldeles egen ska det bli då. det är trevligt med foder hästar, medryttar hästar eller vara skötare men nu har jag vart det i x antal år och har varit med om det ena och det andra och nu märker man att nästa är då är det dags för en egen häst. då kan ingen ta ifrån mig hästen, ingen kan bestämma över honom mer än jag, det är så mycket skillnad.

jag tänker mycket på sommaren nu, jag blir 18 körkortet räknas vara klart i mitten av juni och ja det känns väldigt bra. sommaren var planerad helt fullspäckad men nu när thriller åkte blir det mycket luckor eftersom man måste alltid räkna med hästen när man har häst, inget man bara lämnar direkt och jag hade ju även tänkt starta några tävlingar på honom också, men nu blir det andra planer... vem vet jag kanske köper mig en häst i sommar? eller så är jag utan häst hela sommaren.. känns väldigt hemskt att säga så för att vara utan häst är något jag inte vill, det är min livsstill känns det som.. men det är ju inget jag kan styra över utan det får bli som det blir.. vilket fall så tror jag det kommer bli en underbar sommar vilket fall som helst, eller hoppas på det iallafall vore fruktansvärt annars, fyller trots allt 18 som jag skrev innan..

jag saknar min pojke alldeles för mycket, saknar även min underbara flicka nu också. den underbara flickan jag pratar om är min underbara hund, eller min förra underbara hund. tog bort henne för kanske 3 månader sen och det var HEMSKT. trodde aldrig att det skulle hända, men sen hända det... det var en hemsk dag, en hemsk vecka  och 3 hemska månader har gått.. saknar henne så mycket ingen överdrivet glad hund när man kommer hem, ingen tjockis som ligger i min dubbel säng man tar trots den stora ytan upp all plats. eller henne läten jag skulle kunna dö för att få tillbaka henne, hon var så underbar!! nästan 2 år fick vi ha henne vid våran sida. hon var den stor familje medlem hon var som en gud kändes det som, hon var ljuset i det mörka den tiden hon fanns.

nu ska jag sluta skriva saknar thriller alldeles för mycket och försöker (dölja) det på något sätt genom att skriva av mina känslor på internet, haha inte så smart men vaddå jag är ju inte direkt självmordbenägen så borde nog inte vara några problem att skriva av sig lite, tror inte jag går ut som ett dåligt exempel heller så jag kör på..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0