17 april 2010

idag har jag ridit

ja sant som det är skrivet, jag har ridit. inte thriller, tyvärr men en annan ''liten'' mysig prick, paris. han är inte direkt liten om jag får säga mitt han är väl lite över 170? men mysig det var han allt. han är än 4 åring som beccas mamma och dom har i sitt stall, beccas mamma lollo har ridit den nu vet inte riktigt hur länge det är, kanske 1 år snart? kan inte säga säkert. men idag tog iallafall jag och rebecca på hennes häst t-spon en sväng i skogen, vi red gilleberga rundan. när jag hade thriller försökte jag alltid rida den men hittade aldrig vägen och kom alltid fel haha, men nu äntligen fick jag rida den och det var allt en mysig tur. kan säga att jag har saknat att sitta på häst ryggen trots att det egentligen inte var så länge sen och sen sätta sig på en ny häst kändes nyfiket spännande och lycka, känslorna bara gled runt, extrem skön känsla. det var rätt så mycket galopp och första galoppen fick jag driva fram paris (haha) jag skrattade samtidigt och becca och t-spon stack i väg som skott och vi låg på halk efter. men efter andra galoppen fick han upp farten. kan bara säga att han måste vara världens lugnaste snällaste och översocialste häst jag har ridit haha. för att vara 4 och inte ha några tendenser till att bocka stegra eller liknande så är man verkligen snäll. visst att han blir på när man ligger bakom och galopperar men han var så otroligt himla söt. vi red även över ett fält, inte stort men jag red efter t-spon och becca för att det kan vara lite brunnar och diken så jag ville vara på den säkra sidan.. inga brunar mötte vi men små, små diken och paris väljer att hoppa dom, haha så jävla söt var han. vi fick även 1 rådjur som hoppade ut rakt framför ögonen på t-spon och hon är lite tittig och lite nervig så det var en tvärstan men paris brydde sig inte så han var man tvungen att göra en tvärstan på annars skulle han nog bara galopperat på utan att bry sig ett skit, söt olle.

det var iallafall skönt att få rida lite, gud vad man saknar det och det var så nyfiket att sitta på en sån häst som honom, inte för att det är något direkt speciellt men att känna att hästen arbetar igenom hela kroppen, hallelulija vad skönt det var haha. skulle egentlingen och hälsat på underbara thrills idag men mamma och pappa hann åka innan jag kom hem, buuh.. saknar snutte pojken. och imorgon ska jag till min ''chef'' och hälsa på har saknat att vara där, ska fika och prata lite men förhoppningsvis får jag in en tripp till thriller där i mellan, det måste jag börjar få lite abstinens besvär av att inte få träffa världens bästa häst.


Kommentarer
Postat av: Linda

vill du ha någon häst o rida nån gång o ba komma ut får du gärna följa med mig :)

2010-04-17 @ 15:42:43
URL: http://lindaboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0